هشدار سازمان ملل: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد

© AP Photo / Ronald Zakسازمان ملل: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی است
سازمان ملل: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت انسانی در افغانستان هشدار داده و گفت که این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی است.

به گزارش اسپوتنیک،  آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای نسبت به بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان واکنش نشان داد و نگرانی خود را از عمیق‌تر شدن این بحران، ابراز کرد.

گوترش: سازمان ملل متحد در افغانستان باقی خواهد ماند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
گوترش: سازمان ملل متحد در افغانستان باقی خواهد ماند

وی در این راستا اظهار کرد: تقریبا نیمی از جمعیت افغانستان یعنی چیزی حدود 18 میلیون نفر نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

گوترش متذکر شد: انتظار می‌رود بیشتر از نیمی از کودکان افغان تا سال آینده دچار سوءتغذیه شوند. دسترسی مردم به خدمات اساسی کاهش می‌یابد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد: از همه کشور‌های عضو سازمان ملل درخواست می‌کنیم تا در این روز‌ها که تاریک‌ترین ساعت نیاز مردم افغانستان محسوب می‌شود، بمنظور کمک‌های به موقع، منعطف و جامع خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مردم افغانستان اکنون بیشتر از همیشه به حمایت جامعه بین‌المللی نیاز دارند. به‌دلیل قحطی شدید و شرایط سخت زمستانی که طی مدت کوتاهی شروع خواهد شد، به مواد غذایی، اقامتگاه و لوازم پزشکی بیشتر نیاز خواهد بود.

گوترش جامعه بین‌المللی را به حمایت مالی از مردم افغانستان در این روزهای تاریک دعوت کرده و گفت که سازمان ملل هفته آینده نیازهای اضطراری بشردوستانه در افغانستان را اعلام خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала