هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در افغانستان

© Sputnik / Tariq Azimهشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در افغانستان
هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
عضو شوید
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان درباره فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رامیز آلکباروف، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که مواد غذایی ذخیره شده در انبارهای سازمان ملل برای افغانستان تا پایان ماه سپتمر سال جاری تمام می‌شود.

امیدواری سازمان ملل به بازگشایی زودهنگام میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
امیدواری سازمان ملل به بازگشایی زودهنگام میدان هوایی کابل

وی می‌گوید: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد. علیرغم این واقعیت که سازمان ملل و شرکای اش برای جلوگیری این فاجعه هر کاری ممکن را انجام خواهند داد، اما بدون حمایت بین‌المللی قوی و سخاوتمندانه نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

آلکباروف خاطرنشان کرد: مشکل اصلی کمبود غذا است. بیش از نیمی از افغان‌ها صبح که از خواب بیدار می‌شوند، نمی‌دانند می‌توانند امروز غذا به دست بیاورند یا نه.

وی گفت که میدان هوایی کابل بسته است، اما سازمان ملل و شرکای آن در جستجوی راه‌های دیگر برای انتقال کمک‌ها هستند. هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که کمک‌ها توسط موترهای لاری پاکسانی به افغانستان تحویل داده خواهد شد. اولین طیاره با محموله بیش از 37 تن شامل تجهیزات طبی وارد مزارشریف شد.

آلکباروف گفت: این محموله برای 200 هزار نفر مدنظر گرفته شده است و به 20 شفاخانه تحول داده می‌شود. در حال حاضر 600 تن مواد غذایی به افغانستان تحویل داده شده است. این غذاها به‌ویژه برای کودکان افغان ضروری است که نیمی از آنها در آستانه گرسنگی قرار خواهند گرفت.

حتی قبل از تصرف افغانستان توسط طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، سازمان ملل از جامعه جهانی خواست تا 1.3 میلیارد دالر برای کمک به افغان‌ها اختصاص دهد. آقای آلکباروف می‌گوید که سازمان ملل تاکنون فقط 400 میلیون دالر دریافت کرده است.

وی افزود که مواد غذایی ذخیره شده در انبارهای سازمان ملل متحد در افغانستان فقط تا پایان سپتمبر کافی است و سپس تمام می‌شود.

به گفته وی، دو کشور اعلام کرده بودند که آماده ارائه کمک های مالی به افغانستان هستند، اما «این کافی نیست»، نباید اجازه داد که افغانستان وارد یک فاجعه انسانی شود.

پیش از این، سازمان ملل به بازگشایی زودهنگام میدان هوایی کابل ابراز امیدواری کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала