حوادث افغانستان جهان را تکان داد

© REUTERS / Olivier Hosletجوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
عضو شوید
بورل: در آستانه نشست اضطراری وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه گفت که حوادث افغانستان تحولاتی است که تاریخ را تکان داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایرنا می نویسد که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به خبرنگاران در اسلوونیا گفت که در جلسه امروز درباره رویارویی با شرایط جدید افغانستان و چالش‌های آینده بحث و تبادل نظر خواهد شد.

واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
آلمان: وقایع در افغانستان ناتوانی نظامی اروپا را مشخص ساخت

وی به پروژه مشترک دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا موسوم به «قطب نمای استراتژیک» اشاره کرده گفت که فعلاً ین مساله در حال پیگیری است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که در جریان چند هفته آینده گزارشی از پیشرفت کار را ارائه می‌کند.

او تاکید کرد که حوادث افغانستان نیاز به قوای مستقل و قوی نظامی اروپایی را بیش از هر زمان دیگری نشان داد.

وزرای دفاع و خارجه اتحادیه اروپا قرار است امروز (پنجشنبه) در اسلوونیا دیدار کنند. چگونگی تعامل با طالبان و همچنین امکان ایجاد یک نیروی نظامی مستقل در اتحادیه اروپا را مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وزیران دفاع همچنین درباره خروج شتابزده نیروهای نظامی از افغانستان و نکاتی که باید از آن آموخت، صحبت خواهند کرد.

برنامه ایجاد یک "نیروی واکنش سریع" از دیگر مسائلی است که در دستور کار این نشست قرار دارد. بورل پیشتر به نیویارک تایمز گفت که "افتضاح افغانستان" بیش از هر چیز نشان داد که نیروهای نظامی اروپا باید مستقل شوند.

وی معتقد است که اگر اروپا از چنین نیرویی برخوردار می بود، می‌توانست در عملیات خروج از میدان هوایی کابل نیز مستقل و بهتر عمل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала