ضیا مسعود: طالبان از نخستین روزهای ورودشان به کابل، دارایی‌های مردم را غارت کردند

© Photo / Ahmad Zia Massoudضیا مسعود: طالبان از نخستین روزهای ورودشان به کابل، دارایی‌های مردم را غارت کردند
ضیا مسعود: طالبان از نخستین روزهای ورودشان به کابل، دارایی‌های مردم را غارت کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
عضو شوید
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، می‌گوید که از نخستین روزهای ورودشان به کابل، دارایی، خانه و موترهای شخصی مردم را غارت کردند و حریم خصوصی افراد را به صورت گسترده نقض نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، احمد ضیا مسعود معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، در یادداشت فیسبوکی نوشته است که طالبان به پنجشیر مرکز مقاومت دوم اعلام جنگ داده‌اند و از ابتدا نیز،‌ روش طالبان بر مبنای صلح، همدیگر پذیری و آشتی نبود.
آقای مسعود نوشته است که طالبان در ساحات زیر اشغال‌شان، هر شب به خانه‌های مردم رفته و فرزندان جوان‌شان را با خود می‌برند و سر به نیست می‌کنند.
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که طالبان به حیث یک گروهی که کابل را در یک معامله‌ی پنهانی در همدستی با گروه اشرف غنی اشغال نمودند، فاقد هر نوع مشروعیت سیاسی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی هستند.
مسعود در یادداشت فیسبوکی گفته است: جوانان عزیز، فعالین اجتماعی، خبرنگاران شجاع و هموطنان گرامی!
با توجه به شرایط موجود کشور ایجاب می‌کند تا در هماهنگی و همکاری با یکدیگر کشور خود را از شر تروریزم نجات دهیم. بنا بر این:
۱- در نوشته‌ها، مصاحبه‌ها، اعتراضات، تظاهرات و غیره، از جامعه‌ی جهانی بخواهید تا از به رسمیت شناخته شدن طالبان خود داری کنند. به رسمیت شناخته شدن طالبان به معنای پذیرش تمام خونریزی، جنایت، آواره‌گی، ویرانی و وحشتی است که این گروه تروریستی به انسان‌ها تحمیل کرده‌اند. این یک خطر جهانی خواهد بود و باعث تشویق سایر گروه‌های تروریستی در سطح جهان خواهد شد که مانند طالبان دست به قتل و کشتار و ویرانی بزنند و در نهایت به رسمیت شناخته شوند.
۲- برای نجات کشور از یک جنگ فرسایشی و طولانی مدت دیگر، همچنین حفظ نقشه‌ی سیاسی فعلی، ایجاب می‌کند تا جامعه‌ی جهانی همکاری کند تا ساختار نظام کشور تغییر یابد. بافت اجتماعی و تفاوت های سمتی، فرهنگی و زبانی مردم افغانستان طوری است که جز با یک اداره‌ی غیر متمرکز فدرال، طور دیگری نمی‌شود آن ‌را از جنگ و خشونت نجات داد. این یک تجربه‌ی موفق در کشورهای زیادی است که توانسته‌اند با این گونه نظام به یک زندگی مسالمت آمیز دست یابند. بنا بر این، برای ساختن یک دولت فدرالی باید تلاش صورت گیرد.
۳- از جبهه‌ی مقاومت به رهبری احمد مسعود فرزند قهرمان ملی پشتیبانی‌ کنید. این مقاومت در دفاع از آزادی، انسانیت، استقلال، ارزش‌های فرهنگی، عدالت اجتماعی، حقوق زن و مرد، حق تحصیل و انتخاب سرنوشت برای آینده‌ی بهتر فرزندان شما است. مقاومت امروز برای نجات افغانستان از دست هیولای ترویزم است نه برای به دست آوردن امتیاز فردی یا گروهی.
از شما و همه انسان‌های آزاد دعوت می‌کنم تا با پشتیبانی از جبهه‌ی مقاومت، مسئولیت انسانی و میهنی خویش را ادا سازید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала