اعلاميه شورای شمالی بزرگ درباره آغاز تعرض و جنگ در شمالی، پنجشير و اندراب‌ها

© @https://twitter.comاعلاميه شورای شمالی بزرگ درباره آغاز تعرض و جنگ در شمالی، پنجشير و اندراب‌ها
اعلاميه شورای شمالی بزرگ درباره آغاز تعرض و جنگ در شمالی، پنجشير و اندراب‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
عضو شوید
شورای شمالی با نشر اعلامیه ای از گروه طالبان خواست دست از یورش بردارد و اگرنه عواقب وخیم بعدی ملی و بین المللی بر دوش این گروه خواهد بود. 

به گزارش اسپوتنیک، شورای شمالی بزرگ افغانستان با نشر اعلامیه ای درباره یورش گروه طالبان بر شمالی، پنجشیر و اندراب ها نوشت: طوری كه همه در جريان استيد، اين شورا هميشه از راه حل مسالمت آميز منازعه در كشور و ايجاد يك سيستم عدالت محور اسلامی و مردمی حمايت کرده و صدا بلند نمود است. بعد از تحولات اخير در كشور مردم غيور و مجاهد اين سرزمين، به اميد إيجاد یک دولت فراگیر با قاعده‌های وسیع و تامين اخوت و برادري، مذاكره سياسی را آغاز کرد و حتی ميزبان مذاكرات ميان برادران و مجاهدين ساكن در پنجشير و هيات عالي رتبه تحريك طالبان بود.

شکست یورش های طالبان بر پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
شکست یورش های طالبان بر پنجشیر 

این شورا افزوده است، که ما بر حل مسالمت مسله و عدم تعرض تاکید داشتیم. زيرا زمان جنگ گذشته و تعرض ميان برادران مسلمان به هيچ دليل جواز ندارد. اما متاسفانه ما در دو شب گذشته شاهد حملات شديد و تعرض سرتاسری از سه طرف عليه برادران و مجاهدين در پنجشير استیم كه برعلاوه ، كشتار و محاصره اقتصادي ساکنان پنجشیر، دامن این جنگ عملا به زمين، خانه، مسجد و تاسيسات عامه در شمالي بزرگ كشانيده است.
این شورا در ادامه نوشته است، که ما اعضای رهبری و تمامی مردم متدين شمالی، بار ديگر از اعضای محترم رهبري تحريك طالبان و برادران خود در جبهه پنجشير و اندراب‌ها تقاضا داريم تا هر چه عاجل به اين جنگ خاتمه داده و تلاش‌ها را براي حل موضوع از طريق گفتگو از سر گيرند.
در پایان این اعلامیه آمده است، که در غيرآن، تاريخ افغانستان و اين خطه گواه است كه لشكر كشي و زور گويي هيچگاهي دوام و بقا نداشته و مردم شمالي بزرگ مجبور براي دفاع از عزت، ناموس، خاك و برادران زير تعرض خود خواهند بود و با آنچه که در دست دارند به دفاع بر خواهند خواست. عواقب وخيم بعدي ملي و بين‌المللي همچو يك عمل، بر دوش تحریک طالبان که علی‌رغم باز بودن باب مذاکرات دست به تعرض زده اند، خواهد بود.
یادآوری می کنیم، که در چند روز گذشته جنگجویان گروه طالبان چندین بار بر ولایت پنجشیر یورش برده اند، که هربار با شکست سنگین مواجه شده و یورش شان از سوی نیروهای جبهه مقاومت پس زده شده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала