زاخارووا: رویدادهای افغانستان ناتوانی ناتو و قدرت رو به زوال آمریکا را نشان داد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید اوضاع در افغانستان یک بار دیگر قدرت روبه زوال ناتو و آمریکا  را نشان داد.

 به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است: اتفاقات رخ داده در افغانستان ثابت کرد که ادعای آمریکا و ناتو درباره نقش آنها در تأمین امنیت جهانی پوچ بوده و ناتو بعنوان یک ساختار سیاسی-نظامی شکست خورده است.

این دیپلمات روسیه در ادامه گفت اوضاع افغانستان آشکارا نشان داده که نه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و نه ایالات متحده توانایی برنامه ریزی موثر و کارآمد و هماهنگی اقدامات خود برای حل و فصل مشکلات را ندارند.

  سیاستمدار اسپانیایی: وضعیت در افغانستان نشان دهنده شکست سیاست ناتو است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
سیاستمدار اسپانیایی: وضعیت در افغانستان نشان دهنده شکست سیاست ناتو است

به گفته او، گذشته از آن، طرف آمریکایی بعنوان سرکرده ائتلاف غربی در افغانستان، کاملاً ناتوان عمل کرده و از عهده انجام وظایفی که خود اعلام کرده بود، برنیامد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، فیلم‌های مربوط به تحقیر شدن "ماشین نظامی آمریکا" که چگونه پس از شکست محاسبات خود و بدست گرفتن کنترل افغانستان توسط نیروهای طالبان از کابل خارج شدند، در تمام جهان منتشر شده است.

پایان عملیات نظامی ایالات متحده در افغانستان، گویای شکست مطلق ناتو بعنوان یک سازمان سیاسی-نظامی بود که مدعی داشتن نقش اصلی در تأمین امنیت و صلح جهانی است. اکنون پوچی این ادعا به جامعه جهانی ثابت شده است.»

زاخارووا همچنین گفت: زوال ائتلاف نظامی ناتو مشخص و واضح است. وسایل نقلیه‌ای از عراق به کشورهای بالتیک آورده شد و این وسایل به مردم عادی اهدا شدند. در افغانستان، آنها چنان خسته شده بودند که ترجیح دادند ماشین‌ها و هلیکوپترهای خود را به کسانی که از آنها علیه‌اشان استفاده می‌کردند، بسپارند.

گفتنی است 15 آگست سال جاری میلادی و پیش از پایان مهلت قانونی اعلام شده 31 آگست از سوی دولت آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان، طالبان کابل را تصرف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала