منبع: صالح برای مهار حمله طالبان در پنجشیر خط دفاعی ایجاد کرد

© Photo / Facebook account of FVPAfghanistan امرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
برخی گزارش ها می‎رساند که امرالله صالح رئیس جمهور خودخوانده افغانستان یک خط دفاعی برای مهار حمله طالبان در پنجشیر ایجاد کرده است

به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع تأکید می‌کنند که امرالله صالح، رئيس جمهور خودخوانده افغانستان با جمع دیگری از مجاهدين، زمانيكه طالبان در قسمت دشت اتك پيشروي داشتند، يك خط دفاعي را در بالاي دشتتك براي مهار آنان ايجاد كردند.

صالح: مقاومت تسلیم نمی شود و نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
صالح: مقاومت تسلیم نمی شود و نخواهد شد

گفته می‌شود که فرماندهان جهادي و جنگي ديگر از پايان و امرالله صالح و ديگر مجاهدين از بالا حمله كردند.

به گفته این منابع، طالبان  هم اکنون در محاصره اند. در حال حاضر جنگ شدت يافته است. ممكن است تا دو ساعت ديگر جنگ تمام شود. شماري زيادي از طالبان تسليم خواهند شد  

براساس این گزارش،  درگيري شديد در قسمت هاي زمان كور و دشتتك جريان دارد. شماري از طالبان به كوه فرار كردند و دنبال پناهگاه اند.

این در حالی است که  پیشتر امرالله صالح، معاون رئیس جمهور سابق در ویدیویی که شب گذشته منتشر شد گفت که، صبح جمعه سوم سپتامبر، هنوز در پنجشیر است و شایعات فرار او از پنجشیر "بی‌اساس" است.

صالح در این ویدیو می‌گوید: وضعیت دشوار است و تروریست‌ها به ما حمله کرده‌اند و ما مقاومت می‌کنیم.

او گفت: "شکی نیست که ما در شرایط سختی قرار داریم. ما تحت حمله طالبان هستیم". صالح تاکید کرده که "ما تسلیم نمی‌شویم، ما برای افغانستان ایستاده ایم."

گفتنی است، پیش ازاین دفتر فرمانده مقاومت ضدطالبان در دره پنجشیر، خبر سقوط این منطقه را تکذیب کرد. این حساب در توییتی نوشت: «رسانه‌های پاکستان دارند خبر تسخیر پنجشیر را پخش می‌کنند. [اما] اگر خدا بخواهد، روز سقوط پنجشیر آخرین روز من در پنجشیر خواهد بود.»

پنجشیر آخرین نقطه‌ای است که هنوز تحت تصرف نیروهای طالبان در نیامده و درگیری‌های شدیدی میان جنگجویان طالبان و نیروهای موسوم به جبهه مقاومت در این منطقه همچنان در جریان است.

پیش از آن، طالبان اعلام کردند این گروه پنجشیر را تصرف کرده است. بنا به گزارش رسانه‌ها، اعضای طالبان در کابل به نشانه شادمانی تیراندازی هوایی کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала