افغانستانی ها پس از درگیری در پنجشیر به دنبال عبور از مرز پاکستان هستند

© @https://twitter.comافغانستانی ها پس از درگیری در پنجشیر به دنبال عبور از مرز پاکستان هستند
افغانستانی ها پس از درگیری در پنجشیر به دنبال عبور از مرز پاکستان هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
افغانستانی ها پس از این که طالبان ادعای کنترل ولایت پنجشیر را کردند، به سوی مرز پاکستان یورش بردند. 
کشته شدن ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی بنو با همراهانش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
منبع: طالبان از طرف دهانه تا مرکز پنجشیر در محاصره قرار دارند

به گزارش اسپوتنیک، دیشب گروه طالبان ادعای تصرف ولایت پنجشیر را به شکل تکتیکی اعلان کردند، که این ادعای تکتیکی شان نه تنها برای این گروه خوش یمن نبود، بلکه امروز نزدیک به هزار جنگجوی این گروه در ولایت پنجشیر پس از انفجار راه عبوری این ولایت در آنجا گیر مانده اند. 

در همین حال، افغانستانی ها از ترس خراب شدن وضعیت انسانی و اقتصادی در این کشور به سوی مرزهای کشورهای همسایه به ویژه پاکستان و ایران رو آورده اند. با توجه به این وضعیت، مقامات پاکستانی تدابیر امنیتی را در ایست های بازرسی افزایش داده اند.
به گفته مقامات، پاکستان آماده پذیرش تنها شهروندان افغانستانی که با مدارک معتبر برای سفر به خارج و همچنین افرادی است که اجازه عبور از مرز را دارند.
ولایت کوهستانی پنجشیر در شمال افغانستان و مرکز مقاومت در برابر رژیم طالبان است که در 15 اگوست قدرت را در این کشور به دست گرفت.
همزمان، امرالله صالح، معاون رئیس جمهور پیشین این کشور و سرپرست کنونی دولت پیشین، وارد منطقه صعب العبور شد که تحت کنترل گروهان احمد مسعود قرار داشت. او خود را سرپرست قانونی دولت اعلام کرد و خواستار مقاومت در برابر طالبان شد.

یادآوری می کنیم، که دیشب در پی ادعای گروه طالبان مبنی بر تصرف ولایت پنجشیر در بیشتر شهرهای بزرگ افغانستان تیراندازی هوایی صورت گرفت که در آن ده ها تن کشته و زخمی شدند و برخی ها به هوایی آغاز درگیری ها می خواستند بر گروه طالبان در کابل یورش برند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала