کارشناس: طالبان مانع سرمایه گذاری آمریکا در افغانستان نخواهد شد

© Photo / Facebook/MM&Pکارشناس: طالبان مانع سرمایه گذاری آمریکا در افغانستان نخواهد شد
کارشناس: طالبان مانع سرمایه گذاری آمریکا در افغانستان نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
عضو شوید
مدیر شرکت سرمایه گذاری آمریکایی می‌گوید که بخش معادن، امیدوار کننده ترین بازار برای سرمایه گذاران ایالات متحده در اقتصاد افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، کایل شوستاک مدیر شرکت سرمایه گذاری آمریکایی Navigator Principal Investors  در اظهاراتی بیان داشت که  با وجود به قدرت رسیدن جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در روسیه)، یک چشم انداز واقعی برای سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در افغانستان در آینده قابل پیش بینی است.

افغانستان - گنجینه ای از معادن + داده نمایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
افغانستان - گنجینه ای از معادن + داده نمایی

 به گفته وی "به خودی خود، موضوع سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در افغانستان به دور از واقعیت و تخیلی نیست"

به گفته این سرمایه گذار، امیدوار کننده ترین بازار برای سرمایه گذاری های آمریکایی در اقتصاد افغانستان، بخش معادن است. وی گفته است که "افغانستان چشم انداز بسیار وسوسه انگیزی برای شرکت های استخراج معادن ارائه می دهد".

شوستاک می گوید: شاید افغانستان آخرین بازاری باشد که در آن با موجودیت تمام عناصر جدول مندلیف   استخراج معادن و تولید صنعتی مواد در مقیاس وسیع انجام نمی شود.

این کارشناس افزود که در حال حاضر طالبان برای ماندن در قدرت نیازمند جذب فعال سرمایه گذاری در اقتصاد افغانستان می‌باشند.

شوستاک خاطرنشان کرد که ممکن است شرکت های غربی به ویژه برای استخراج فلزات گرانبها و همچنین لیتیوم که در تولید باتری و لوازم الکترونیکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد فراخوانده شوند.

 کارشناس در ادامه می‌گوید: "من فکر نمی کنم که دعوت از این یا آن شرکت مشابه، به دور از واقعیت باشد، زیرا طالبان بسیار فعالانه در مسیر بازاریابی اقتصاد افغانستان در مقیاس جهانی حرکت خواهند کرد و این درست نیست که آنها فقط چین، روسیه و یا ایران را برای انجام این کار دعوت کنند".

به گفته این کارشناس، چین که افغانستان با آن مرز مشترک دارد، ممکن است به بازار اصلی مواد معدنی افغانستان برای شرکت های آمریکایی تبدیل شود.

شوستاک گفت: "مصرف کننده این مواد معدنی  قبل از هر کشور دیگر، چین خواهد بود ، که در نزدیکی افغانستان قرار دارد و قرار است زیرساخت ها را در بخش کوچکی از مرز مشترک با افغانستان توسعه دهد.علاوه براین، محموله های مواد معدنی می تواند به پاکستان ارسال و از آنجا در سراسر آسیا توزیع شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала