طالبان: می‌خواهیم با آلمان روابط دیپلماتیک داشته باشیم

© AP Photo / Rahmat Gulطالبان: می‌خواهیم با آلمان روابط دیپلماتیک داشته باشیم
طالبان: می‌خواهیم با آلمان روابط دیپلماتیک داشته باشیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
در پی قدرت‌گیری نیروهای طالبان، سفارت آلمان در کابل تعطیل شد. حال طالبان خواستار برقراری مناسبات دیپلماتیک با آلمان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) روز یکشنبه 14 سنبله در مصاحبۀ که با نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» داشت، گفت: ما خواهان روابط دیپلماتیک قوی و رسمی با آلمان هستم.

به گفته وی، طالبان همچنان مایلند از آلمان و سایر کشورها کمک‌های مالی و نوع دوستانه دریافت کنند و همچنان و با افغانستان در رابطه با مسائل مربوط به درمان، کشاورزی و آموزش همکاری کنند.

در پی قدرت‌گیری نیروهای طالبان، سفارت آلمان در کابل تعطیل شد. با این حال، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و هایکو ماس وزیر خارجه این کشور رد نکردند که آلمان در آینده در افغانستان نمایندگی خواهد داشت، اما این بستگی به شرایط دارد. مرکل در عین حال گفته است که بازگشایی چنین نمایندگی‌ها به معنای به‌رسمیت شاختن دیپلماتیک نیست.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شب 31 اگست کامل شد و امریکا به جنگ 20 ساله در افغانستان پایان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала