نمایندگان ویژه کشورهای همسایه درباره افغانستان تشکیل جلسه دادند

© Photo / Mohammad.Sنمایندگان ویژه کشورهای همسایه درباره افغانستان تشکیل جلسه دادند
نمایندگان ویژه کشورهای همسایه درباره افغانستان تشکیل جلسه دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
اجلاس همسایگان افغانستان با تاکید بر ایجاد یک موضع مشترک منطقه‌ای و استفاده از فرصت‌های موجود برای ایجاد کشوری باثبات، برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با انتشار توییتی از برگزاری مجازی نشست نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان خبرداد.

وی افزود که نمایندگان ویژه کشورهای چین، ایران، تاجکستان، ترکمنستان و ازبکستان برای افغانستان در آن حضور داشتند.

صادق که ریاست این نشست را برعهده داشت، اظهار داشت که در این دیدار طرف‌ها ضمن گفتگو درباره آخرین تحولات افغانستان، بر اهمیت ایجاد یک رویکرد منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های مشترک و تحقق فرصت‌های جدید ناشی از افغانستان باثبات، مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده ویژه پاکستان گفت که یک افغانستان مرفه و صلح‌آمیز می‌تواند انگیزه‌ای برای یکپارچگی اقتصادی، روابط قوی بین مردم، افزایش تجارت و ارتباط منطقه‌ای ایجاد کند و طرف‌ها موافقت کردند تا با یکدیگر در تماس نزدیک باشند.

نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان موافقت کردند که در تماس نزدیک باشند.

محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان در افغانستان، می‌گوید که یک نشست مجازی نماینده‌گان کشورهای ایران، چین، ترکمنستان، ازبکستان و تاجکستان به ریاست این کشور به روز یک‌شنبه درباره اوضاع افغانستان برگزار شد.

به گفته وی، در این نشست نماینده‌گان این کشورها توافق کردند که امنیت و ثبات در افغانستان برای امنیت و ثبات منطقه حیاتی می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала