متن کامل پیام صوتی احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان

© Photo / FB / Sameer Bedrudاحمد مسعود
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
احمد مسعود، رهبر جبهه ملی مقاومت افغانستان در پیامی صوتی گفته است که می‌ایستد و مبارزه می‌کند.

 به گزارش اسپوتنیک، حمد مسعود،رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر یک پیام صوتی،  مردم سراسر افغانستان را به قیام ملی در برابر طالبان فراخواند.

در پیام رهبر جبهه مقاومت آمده است:شهادت هموطنان و فرزندان صدیق این سرزمین را خدمت خانواده محترم شان و ملت افغانستان تبریک و تسلیت عرض میکنم. افغانستان در ماه های گذشته جنگ های فروان را شاید بود  و مردم ما در نقاظ مختلف مقاومت کردند و ایستادگی نمودند. تا این که متاسفانه به دلایل مختلف جنگ به نقطه رسید که افغانستان به سقوط قرار گرفت.

رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
احمد مسعود برای مقابله با طالبان فراخوان "قیام ملی" داد+ ویدئو

رهبر جبهه مقاومت افزود: در آخرین نقطه مردم با عزب ما از بدخشان تا تخار از کاپیسا تا اندراب مقاومت های خود ادامه دادند تا بلاخره مقاومت به جغرافیای پنجشیر و اندراب رسید.

احمد مسعود می‌گوید ، جبهه مقاومت ملی بخاطر دفاع از عزت و سلامت و استقلال آزادی و عدالت مبارزه خود بخاطر دفاع از این ارزش ها شروع کرد، دیروز پس از فیصله علمای کشور جبهه مقاومت ملی به آن لبیک گفت و احترام گذاشت، اما طالبان خوشبختانه کینت واقعی خود را نشان دادند و بلاخره بر آن خلاف آن چیزی در ظاهر در می گفتند نشان دادند که نه باوری به شریعت دارند نه باوری به قرآن دارند و به فیصله سراسری علمای افغانستان باورمند استند.

به گفته آقای مسعودريا، پس از فیصله علما، آنها (طالبان حملات خود را شروع کردند که باعث کشته شدن تعدای زیادی از هموطنان ما شد از جمله بخشی از خانواده ما شدند. ما نه تنها باید شهدا جیگر خون و ضعیت نیستم، بلکه از دیر باز چی خانواده مه مانند خانواده ها دیگر بخاطر عزت بخاطر دین و بخاطر افغانستان مبارزه کردیم و شهید دادیم.

او گفت امروز اتفاقات که افتیده روان است تصویر کوچکی از آینده افغانستان می باشد. آینده که بیگانه ها به کمک این افراد شان به کمک این نماینده ها و مزدور های شان می خواهند در افغانستان پیاده کنند. او تصویر همین است که افغانستان باید یک افغانستان عقب مانده باشد، تاریک به دور از هر گونه فرهنگ و هنر، اتحاد و اتفاق، و همچنان افغانستان که در انزوای سیاسی و اقتصادی توسط دنیا قرار داشته باشد.

امروز پیام مشخصی به مردم عزیزمان دارم

هموطنان در گوشه ای هستید چه در بیرون و چه در داخل فراخوان میدهیم که قیام عمومی را بخاطر عزت آزادی و سربلندی وطن ما آغاز کنید، هر کس که به هر شکل که می تواند ایستاد شود و فریاد را بلند را بکند. ما در کنار هم میهنان و هموطنان خود به چه شکلی کسانیکه مقاومت‌گر استند، تا امروز و همین لحظه که صحبت می کنم در دره دره جغرافیای هندوکش، پنجشیر و اندراب هنوز حضور دارند و هنوز مقاومت دارند. چه مثل خواهران با عزت ما که در هرات و کابل صدای فریاد دادخواهی خود را بلند کردند، و چه مثل هموطنان که در بیرون با تظاهرات صدای برحق مردم در بیرون شدند. ما با شما هستیم از شما تشکری میکنیم و کنار تان ایستاد می شویم.

و خواهش ما این است که هر برادر و خواهر در هر گوشه این وطن که است و به شکل که می تواند بخاطر نجات وطن از آن تصویری که پیشتر گفتم، به پاخیزد، ایستاد شود، قیام بکند و مقاومت بکند. کسانیکه به شکل مبارزه مسلحانه می توانند ما در کنار شان حضور داریم. کسانیکه تظاهرات می کنند ما صدای می شویم و در کنار شان هستیم و از آنها حمایت میکنیم. و بخاطر نجات وطن تا آخر لحظه در کنار شان حضور داشته میباشیم.

صحبت دوم من با جامعه جهانی است که متاسفانه ایجاد فرصت غلط به طالبان ایجاد فرصت سیاسی باعث شد که آنها هم جرات سیاسی پیدا کنند و هم به دنیا نشان دهند که تغییر کرده اند، در حالی که طالب به هیچ عنوان تغییر نکرده است، بلکه ظالم تر افراطی‌تر، و متعصب‌تر از دیروز، امروز قدم گذاشته است و ما و شما شاید این هستیم.

لذا امروز مردم افغانستان فضاوت دنیا و همسایگان اش را سیل است که کی به عنوان دوست واقعی در کنار مردم افغانستان و در مقابل این گروه های مزدور حضور پیدا می کند، و قضاوت تاریخ و مردم افغانستان انجام خواهد شد و خواهند دید که دوست واقعی مردم افغانستان چی کشورهای خواهد بود.

 روی صحبت دیگر به آن عده از افرادی است که در کنار طالبان قرار گرفتند، به نیت این که در مقابل تجاوز جهاد می کنند، امیدوار هستم که امروز با ظلم و جنایت های که طالب که کاملا مخالف شریعت اسلام مخالف فیصله علما، مخالف روحیه ملی و روحیه اسلامی انجام دادند، امیدوار هستم که آنها از خواب غفلت بیدار شده و بدانند که خود را و خانواده خود را، آینده خود و آخرت خود را تبای می کشانند.

شما که شاید به نیت خیر ایستاده شده بودند امروز وقت جبران اشتباهات رسیده است، شما که از بدخشان تا تخار، شما که از هلمند تا کندهار حضور دارید وقت جبران اشتباهات امروز است، در کنار ملت و مردم تان قرار بگیرید و از افغانستان عفو بطلبید که دست به خون بی گناه داز کردید و هنوز خداوند به شما فرصت این را داده است تا اشتباهات خود را جبران نموده و دنیا و آخرت خود را آباد بسازید.

جبهه مقاومت ملی به زودی سخنگوی جدید خود را اعلام می کنند، و بار دیگر اعلام می کند که شهادت افتخار ما است و شهید دادن همچنین فشارهای بالای جغرافیا آوردند از روحیه ما نمیکاید. بلکه در کنار ملت و مردم خود تا آخر ملت و مردم خود جبهه مقاومت تا آزادی افغانستان و پیروزی مردم افغانستان ادامه خواهد داد و باورمند هستیم که پیروزی حتمی است و در مقابل اداره یک ملت هیچ قدرت و نیروی ایستاده شده نمی تواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала