وزارت تحصیلات عالی از دانشجویان پیشتاز تقدیر بعمل آورد

© Photo / وزارت تحصیلات عالی افغانستان وزارت تحصیلات عالی از دانشجویان پیشتاز تقدیر بعمل آورد
 وزارت تحصیلات عالی از دانشجویان پیشتاز تقدیر بعمل آورد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
عضو شوید
از اول نمره تا دهم نمره کانکور سال تعلیمی ۱۳۹۹/۱۴۰۰ امروز طی محفلی در وزارت تحصیلات عالی تقدیر بعمل آمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صفحه فیسبوک این اداره، در مراسم تقدیر از این نخبگان کانکور، شیخ عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی، معینان و رییسان این وزارت پوهنمل عبدالقدیر خموش رییس اداره ملی امتحانات، پوهاند محمد عثمان بابری رییس پوهنتون کابل، خانواده های نخبگان کانکور و کارمندان وزارت شرکت نموده بودند.

ارج گذاری از نخبگان امتحان کانکور 1399 توسط رهبری وزارت تحصیلات عالی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2020
ارج گذاری از نخبگان امتحان کانکور 1399 توسط رهبری وزارت تحصیلات عالی افغانستان 

شیخ عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی در این مراسم، ضمن این که امتحان را در دین مقدس اسلام یک اصل دانست؛ روی فراهم سازی زمینه ی تحصیل مناسب برای جوانان تاکید کرد. شیخ حقانی اضافه کرد که تحصیل در پرتو اخلاق اسلامی می تواند کشور را به سمت ترقی و خودکفایی سوق دهد. موصوف با اشاره به تلاش بهترین های کانکور، خطاب به جوانان گفت، با الگوگیری از اینان درس بخوانند و باعث افتخار برای خود و مردم شان گردند. سرپرست وزارت تحصیلات عالی از والدین نیز خواست تا فرزندان شان را برای تعلیم و فراگرفتن علم و اخلاق اسلامی به مراکز آموزشی بفرستند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی کوشش مسلمانان را در راه کسب علم و دانش  که هدف آن خدمت به دین مقدس اسلام، وطن و مردم باشد عبادت خوانده گفت: « جوانانی که با این اهداف کسب علم و دانش می نمایند هیچگاه غلام کسی نمی شوند و باعث آبادی، آزادی و پیشرفت کشور کشور شان خواهد شد.»

وی به جوانان کشور وعده داد که امارت اسلامی تعهد دارد تا در راه تقویت تحصیلات عالی و ایجاد امکانات تحصیل تلاش بیشتر نماید.

پوهاند محمد عثمان بابری رییس پوهنتون کابل نیز در این محفل، شایسته سالاری را در نهاد های تحصیلی یک اصل خوانده می گوید، استادان پوهنتون ها باید این موضوع مهم را در محیط تحصیلی در نظر داشته باشند.

پوهنمل عبدالقدیر خموش رییس اداره ملی امتحانات هم در سخنان خود از شفافیت در پروسه امتحان کانکور اطمینان داد.

این محفل با توزیع لوح تقدیر و جوایز برای ده بهترین کانکور 1400 و دعائیه بخاطر تامین صلح دایمی و پیشرفت افغانستان خاتمه یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала