آمادگی پاکستان برای همکاری با روسیه در مورد افغانستان

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikara Флаг Пакистана
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
 سفیر پاکستان در مسکو می‌گوید که  کشورش در صورت لزوم  کار سرویس های ویژه با روسیه را در مورد افغانستان تشدید خواهد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، شفقات علی خان، سفیر پاکستان در روسیه در مصاحبه‌ی اظهار داشت که اسلام آباد و مسکو همکاری های هماهنگ را در راستای وضعیت در افغانستان در چارچوب "تروئیکای" گسترده ایجاد کرده اند و در صورت لزوم  طرفین می توانند تماس های سرویس های ویژه را نیز تشدید کنند.

Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
افغانستان، محور رایزنی عمران خان با ولیعهدهای عربستان و امارات

سفیر پاکستان در مسکو گفت: «ما همکاری فوق العاده  و روابط بسیار خوبی با روسیه برقرار کردیم که این  همکاری هااز نظر منافع مشترک  درهماهنگی کامل قرار دارد. و این امر به لطف تحول مثبت روابط دوجانبه ما در دهه های گذشته رخ داده است. ما نشان دادیم که می توانیم همکاری های خود را هماهنگ کنیم."

این دیپلمات پاکستانی گفت: «یک گفتگوی بسیار خوب نیز از طریق سرویس های ویژه برقرار شده است. ما کانال های ارتباطی منظمی ایجاد کرده ایم. این ارتباطات بسیار ثمربخش توسعه می یابد. در صورت نیاز، این تماس ها و مشارکت به طور طبیعی تشدید خواهد شد».

این در حالی است که روز گذشته (6 سپتامبر) نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگو با مقامات ارشد عربستان سعودی و امارات، به بررسی روابط دو جانبه و اوضاع افغانستان پرداخت.

روز شنبه سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در قطر  نیز گفت، هیئتی از این جنبش با هیئتی پاکستانی در دوحه بازسازی افغانستان، کمک های انسانی و روابط دوجانبه را بررسی کرد.

علاوه بر این، اخیرا هیئتی از پاکستان به ریاست فایز حمید، رئیس سرویس اطلاعات این کشور برای بررسی برخی مسائل با طالبان و روابط آتی میان دو کشور به کابل رفت.

اواسط ماه آگست طالبان ظرف ده روز همزمان با مرحله آخر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان  بر سراسر این کشور به جز ولایت پنجشیر کنترل یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала