پیام تسلیت عبدالله عبدالله به مناسبت شهادت فهیم دشتی

© https://www.facebook.com/Dr.AbdullahAbdullah پیام تسلیت عبدالله عبدالله به مناسبت شهادت فهیم دشتی
 پیام تسلیت عبدالله عبدالله به مناسبت شهادت فهیم دشتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
داکتر عبدالله: فهیم دشتی یک انسان مؤمن، متعهد، ارزشگرا، مخلص و شیفتهٔ راه و آرمان قهرمان ملی بود.

به گزارش اسپوتنیک داکتر عبدالله عبدالله در پیام تسلیت به مناسبت شهادت فهیم دشتی می نویسد: متاسفانه شاهد هستیم که جنگ، هر روز فرزندان بیشتر این کشور را به خاک و خون می کشد،  خانواده هارا به سوگ می نشاند ‌و وطن را از سرمایه های انسانی محروم می سازد.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
واکنش کرزی به کشته شدن فهیم دشتی

 در درگیری هایی که در ولایت پنجشیر واقع گردید، حوادث دردناکی رخ داد و شماری از فرزندان رشید این دیار به خاک و خون افتیدند که از آن جمله، دو روز قبل، خبر شهادت خواهر زاده ام فهیم دشتی و جنرال عبدالودود ذره، خواهر زاده قهرمان ملی کشور با یکی از همراهان شان، به دست مان رسید که به دلیل قطع ارتباطات مخابراتی، محل وقوع حادثه و نوعیت آن تثبیت نگردیده بود و در نهایت صبح امروز، وقوع این حادثه تثبیت گردید.

انا لله ‌و‌انا الیه راجعون

فهیم دشتی یک انسان مؤمن، متعهد، ارزشگرا، مخلص و شیفتهٔ راه و آرمان قهرمان ملی بود. او طی سه دهه گذشته در راه روشنگری با تمام وجود همت گماشت و سنگر رسانه و نهادهای رسانه ای را برای رشد ارزش های مسلکی ژورنالیزم،  نهادینه شدن آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در جامعه بر هر کار دیگری ترجیح داد.

جنرال عبدالودود در پهلوی اینکه دوست خوب من بود، یک مبارز پاکباز و یک کدر ورزیده و مجرب کشور ما بود که در موقعیت های مختلف نظامی و امنیتی صادقانه به کشور و ملت خود خدمت نمود.

من ضمن اینکه از هموطنان عزیز خویش جهت ارسال پیام های همدردی ابراز امتنان مینمایم، تأکید میدارم که تحمیل خواست ها با توسل به زور، هیچگاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می گردد.

در حالی که از رخدادهای غم انگیز اخیر عمیقا ناراحت و متأثرم، روان هر دو عزیز از دست رفته را شاد می خواهم و جایگاهشان را قرب جوار حق و جنت الفردوس مسئلت دارم.

داکتر عبدالله عبدالله  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала