واکنش نور به کابینه‌ی طالبان

© @https://www.facebook.com/gen.noorواکنش نور به کابینه‌ی طالبان
واکنش نور به کابینه‌ی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفته است که طالبان حکومتی را اعلان کردند که فاقد تخصص‌گرایی محض است و از دید ما محکوم به شکست است.

به گزارش اسپوتنیک، عطا محمد نور، رهبر جمعیت اسلامی شاخه‌ی نور در واکنش به اعلام کابینه‌ی طالبان می‌گوید: «آن‌چنانی‌که انتظار می‌‌رفت، طالبان حکومتی را اعلان کردند که در هیچ‌جای قانون اساسی کشور جای‌گاه ندارد و فاقد تخصص‌گرایی محض است.»

کابینه گروه طالبان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
کابینه گروه طالبان اعلام شد

او افزوده: «با تاسف حکومت اپارتاید تک‌قومی، طالب شمول، غیرمتخصص، بدون حضور زنان و برخلاف روح صریح قانون اساسی حاکم شده است. مگر ممکن است ده‌ها ادارات تخصصی و حرفوی را با کسانی مدیریت کنیم که سطح بینش شان از حکومت داری، توسل به مبانی حکومت داری قر‌ون وسطایی باشد؟»
او می‌گوید که اعلان این حکومت خلاف تمام اصول و قوانین حاکم است، نشان‌دهنده دیدگاه منحط قومی، انحصار و سلطه گرایی و بازگشت به گذشته تاریک و «از دید ما محکوم به شکست است.».
او خاطر نشان کرده، «به‌زودی در هم‌سویی با سایر رهبران سیاسی، دیدگاه جدید خویش را در مورد ساختار شکنی سیاسی و جغرافیایی اعلام می‌کنم.»
ساعات پیش ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان کابیه امارت اسلامی را اعلام کرد که هیبت‌الله آخندزاده همچنان رهبر این گروه باقی ماند.
سخنگوی گروه طالبان گفت، که این کابینه برای پیشبرد امور کنونی گماشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала