واکنش جبهه مقاومت درباره کابینه طالبان/ بزودی ساختار حکومت مردمسالار و پاسخگو را اعلام خواهیم کرد

© National Resistance Front of Afghanistanواکنش جبهه مقاومت درباره کابینه طالبان/ بزودی ساختار حکومت مردمسالار و پاسخگو را اعلام خواهیم کرد
واکنش جبهه مقاومت درباره کابینه طالبان/ بزودی ساختار حکومت مردمسالار و پاسخگو را اعلام خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلان کابینه سرپرست طالبان را غیرقانونی و نماد بارز دشمنی با این گروه با مردم افغانستان خواند. 
کابینه گروه طالبان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
کابینه گروه طالبان اعلام شد

به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر اعلامیه ای، اعلان کابینه ای سرپرست گروه طالبان را نکوهش و آن را غیرقانونی خواند. 

در اعلامیه ای جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است، که جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلان کابینه ای سرپرست از سوی طالبان را غیرقانونی و نماد بارز دشمنی این گروه با مردم افغانستان می داند. ما از همه ای شهروندان افغانستان می خواهیم که برای رهایی از اشغال طالبان و دیگر همپیمانان تروریست آن به مقاومت و همبستگی ادامه دهند. 

این جبهه در ادامه افزوده است، که مردم آزاده و سلحشور ما چنانکه در گذشته در برابر تمامیت خواهی، افراطیت، زن ستیزی و حکومت تروریستان مقاومت کردند، امروز نیز تا نجات کشور از دست تروریستان و طالبان به مقاومت ادامه می دهند و حکومت غیرقانونی و نامشروع طالبان را در کابل تهدیدی به ثبات و امنیت افغانستان، منطقه و جهان می دانند. 

در اعلامیه این جبهه همچنان آمده است، که جبهه مقاومت ملی باور دارد، که ایجاد حکومت مردم سالار مشروع و قانونی صرفا از طریق اراده و رای مردم در یک انتخابات سراسری و مورد تایید جامعه جهانی می تواند به میان بیاید. تحمیل یک حکومت دست نشانده بر مردم افغانستان، خلاف کرامت انسانی و مغایر حقوق و قوانین بین المللی است. 

این جبهه همچنین در این اعلامیه از سازمان های جهانی خواستار همکاری شده است: ما از سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری های منطقه ای شانگهای، سارک، سازمان همکاری اقتصادی یا ایکو، کشورهای عضو پروسه ای قلب آسیا، سازمان همکاری های اسلامی و کشورهای تاثیر گذار منطقه و جهان می خواهیم تا ایجاد شرایط مبتنی بر خواست همه مردم افغانستان از همکاری سیاسی و دیپلماتیک با طالبان خودداری ورزند و مردم افغانستان را در رهایی از تروریسم و اشغال همکاری کنند تا باشد یک حکومت مبتنی بر آرای مردم در کشور شکل بگیرد. 

در پایان این جبهه از اعلان کابینه اش به زودی خبر داده است: جبهه مقاومت ملی پس از مشوره با شخصیت های سیاسی و کادرهای تخصصی بزودی ساختار حکومت انتقالی مردمسالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد. 

یادآوری می کنیم، که شام امروز سه شنبه ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در یک نشست خبری کابینه موقت این گروه را اعلان کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала