واکنش نبیل به اعلان کابینه طالبان: کابینه نیست، مطلق مدرسه حقانیه در اکوره ختک است

© Photo / Rahmatullah Nabilواکنش نبیل به اعلان کابینه طالبان: کابینه نیست، مطلق مدرسه حقانیه در اکوره ختک است
واکنش نبیل به اعلان کابینه طالبان: کابینه نیست، مطلق مدرسه حقانیه در اکوره ختک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، کابینه اعلام شده از سوی طالبان را مدرسه حقانیه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ساعات پیش ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان کابیه امارت اسلامی را اعلام کرد که هیبت‌الله آخندزاده همچنان رهبر این گروه باقی ماند.
سخنگوی گروه طالبان گفت، که این کابینه برای پیشبرد امور کنونی گماشته شده اند.
درهمین حال، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به اعلام کابینه طالبان در برگه توییتر خود نوشته است: "كابينه نيست، درست مدرسه حقانيه اكوړه خټک است!


عطا محمد نور، رهبر جمعیت اسلامی شاخه‌ی نور در واکنش به اعلام کابینه‌ی طالبان می‌گوید: «آن‌چنانی‌که انتظار می‌‌رفت، طالبان حکومتی را اعلان کردند که در هیچ‌جای قانون اساسی کشور جای‌گاه ندارد و فاقد تخصص‌گرایی محض است.»
او افزوده: «با تاسف حکومت اپارتاید تک‌قومی، طالب شمول، غیرمتخصص، بدون حضور زنان و برخلاف روح صریح قانون اساسی حاکم شده است. مگر ممکن است ده‌ها ادارات تخصصی و حرفوی را با کسانی مدیریت کنیم که سطح بینش شان از حکومت داری، توسل به مبانی حکومت داری قر‌ون وسطایی باشد؟»
او می‌گوید که اعلان این حکومت خلاف تمام اصول و قوانین حاکم است، نشان‌دهنده دیدگاه منحط قومی، انحصار و سلطه گرایی و بازگشت به گذشته تاریک و «از دید ما محکوم به شکست است.».
او خاطر نشان کرده، «به‌زودی در هم‌سویی با سایر رهبران سیاسی، دیدگاه جدید خویش را در مورد ساختار شکنی سیاسی و جغرافیایی اعلام می‌کنم
جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز در واکنش به اعلام کابینه طالبان گفته است: جنبش ملی مقاومت به زودی ساختار حکومت انتقالی دموکراتیک و مردم‌سالار را اعلام خواهد کرد.
هم‌چنان این جنبش از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی و اتحادیه‌های منطقه‌ای خواسته است که با طالبان همکاری نکنند و حکومت طالبان را به رسمیت نشناسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала