تلاش هفت آمریکایی مسلح برای ورود به افغانستان از طریق قطر

© AFP 2023 / Karim Sahibتلاش هفت آمریکایی مسلح برای ورود به افغانستان از طریق قطر
تلاش هفت آمریکایی مسلح برای ورود به افغانستان  از طریق قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی از تلاش 7 آمریکایی مسلح برای  ورود به افغانستان خبر می‌دهد. گفته می‌شود آنها قصد تخلیه شهروندان آمریکایی جا مانده در افغانستان را داشتند.

 یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی از تلاش 7 آمریکایی مسلح برای  ورود به افغانستان از طریق قطر خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی "نیوزویک" آمریکا در گزارشی به نقل از مقامات بلند پایه‌ی وزارت امور خارجه این کشور خبر داده است که 7 تن از شهروندان آمریکایی که با سلاح های متعدد مجهز بودند، سعی نمودند که از راه قطر وارد افغانستان شوند.

میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
قطر: فرودگاه کابل طی چند روز آینده آماده پروازمی‌شود

به گفته نشریه  هفته گذشته این هفت آمریکایی  مجهز با سلاح گرم سوار بر یک هواپیمای شخصی به فرودگاه دبی رفتند، اما توسط پلیس محلی بازداشت شدند.

در تلگرام دیپلماتهای آمریکا ذکر شده است  که "مسافران قصد داشتند در عملیات تخلیه از افغانستان کمک کنند"، اما آنها هیچ سندی که نقشه پرواز را تأیید کند نداشتند.

همانطور که مجله اشاره می کند  سفارت آمریکا در دبی در این مورد با مقامات محلی تماس گرفت، بعداً شهروندان آمریکایی با قید وثیقه از زندان آزاد شدند. وزارت خارجه آمریکا این حادثه را تأیید کرد اما  از ارائه جزئیاتی در مورد آن خودداری کرد.

این در حالی است که به گفته مقامات امریکایی، هنوز هزاران نفری که با نیروهای آمریکایی کار کرده‌، نتوانسته‌اند از افغانستان خارج شوند.

پیش از این، «مایکل مک کول» عضو ارشد جمهوری‌خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه ادعا کرد که شش هواپیمای حامل شهروندان آمریکایی و متحدان افغانستانی در مزار شریف در افغانستان قصد خروج داشتند، اما طالبان آن‌ها را به دلیل خواسته‌های خود گروگان گرفته بودند. 

وی در ادامه گفت که هواپیماها در چند روز گذشته در فرودگاه بوده‌اند اما با وجود تأیید وزارت خارجه آمریکا نتوانسته‌اند آنجا را ترک کنند.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که طالبان به ایالات متحده گفته اند که به افرادِ با اسناد قانونی اجازه مسافرت به بیرون از افغانستان می‌دهند.

با پایان عملیات تخلیه نیروهای آمریکایی، فرودگاه کابل به حالت غیرفعال درآمده و به روی پرواز‌های خارجی بسته شده است؛ هرچند دو روز پیش خط هوایی آریانا دو پرواز داخلی به استان‌‌های هرات و کابل برگزار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала