تلاش جاپان برای برقراری ارتباط با طالبان در قطر

© Photo / © Photo / / © Photo /دفتر سیاسی طالبان در قطر
دفتر سیاسی طالبان در قطر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
 دولت جاپان اعلام نموده است که جهت برقراری ارتباط با طالبان نماینده دولت خود را به قطر می فرستد.

به گزارش اسپوتنیک، کاتسونوبو کاتو، دبیرکل کابینه وزیران جاپان اعلام کرده که  دولت این کشور نمایندگانی را به قطر برای گفت وگو در باره تخلیه کارمندان محلی سفارت جاپان در افغانستان و کارمندان آژانس همکاری بین المللی این کشور که در کابل باقی ماندند به دوحه اعزام می کند.

سفیر جاپان خواستار کاهش خشونت ها در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2020
سفیر جاپان خواستار کاهش خشونت ها در افغانستان شد

بر اساس گزارش، « تسوکاسا اوئمورا » نماینده دولت جاپان در امور خاورمیانه بدین منظور انتخاب شده است.

از آنجا که دفتر سیاسی طالبان در دوحه واقع است، قرار است اوئمورا هماهنگی هایی را برای نجات کارمندان افغان سفارت جاپان و کارمندان آژانس همکاری بین المللی ژاپن که در  کابل پایتخت افغانستان باقی ماندند در دوحه انجام دهد. 

به گفته کاتو، جاپان اقدامات طالبان در افغانستان را از نزدیک دنبال می کند و انتظار دارد در صورت لزوم شهروندان باقی مانده در افغانستان و همکاران محلی این کشور بتوانند کابل را ترک کنند. سفارت جاپان در15 آگست تعطیل شد و همه مقامات دیپلماتیک جاپان به دوبی منتقل شدند. پس از آن ، دیپلمات ها به قطر فرستاده شدند تا در جهت افغانستان کار کنند.در همین حال « تاکاشی اوکادا » سفیر جاپان در افغانستان که اکنون در دوحه است  روز گذشته با نفر دوم یکی از مقامات سیاسی طالبان در دوحه ملاقاتی داشته است و به او گفته شد در شرایط کنونی غذا و دارو از نیازهای اصلی این کشور است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала