بسم‌الله محمدی: کشورهایی که در تحلیف طالبان شرکت می‌کنند باید تحریم شوند

© @https://twitter.comبسم‌الله محمدی: کشورهایی که در تحلیف طالبان شرکت می‌کنند باید تحریم شوند
بسم‌الله محمدی: کشورهایی که در تحلیف طالبان شرکت می‌کنند باید تحریم شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
وزیر دفاع پیشین دولت افغانستان می‌گوید که کشورهایی که در مراسم تحلیف طالبان شرکت می‌کنند باید توسط جهان تحریم شوند.

به گزارش اسپوتنیک، بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع پیشین افغانستان در توییتر خود نگاشته است: «هر کشور که به تحلیف طالبان اشتراک کرد باید جهان تحریم اش کند».

طالبان اعلام کرده است که در 11 سپتمبر مراسم تحلیف را بر گزار می‌کند. ملا برادر نیز رهسپار قطر شده تا نمایندگان شماری از کشورها را در این مراسم دعوت کند. با این حال هنوز هم کشورهای خارجی نسبت به طالبان و عملکرد این گروه در تعامل به یک کشور مستقل در حال رای زنی هستند.

و حالا چندی است مردم در سرک ها یا خیابان ها مکرر صدای اعتراضات شان بلند است و از سوی دیگر طبق قول طالبان به جامعه بین‌الملل مقرر بود همه اقوام در دولت آینده مشارکت کنند که در لیست اعلامی چنین نشد است ضمن آنکه شخص پیشنهادی برای وزارت داخله این کشور هم خود در لیست سیاه اف‌بی‌آی امریکا قرار دارد.

با اعلام کابینه دولت توسط طالبان احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی در پنجشیر از مردم خواست که به اعتراضات شان بر ضد پاکستان و دولت کنونی اعلام شده توسط طالبان ادامه دهند این درحالیست که به گزارش روزنامه هندی «اندپندید تودی» در حمله هوایی طالبان بر مواضع نیروهای جبهه مقاومت ملی در پنجشیر که باعث جان باختن سخنگوی این جبهه و چند عضو کلیدی دیگر این جبهه در این ولایت شد مداخله پاکستان را تایید می‌کند. احمد مسعود طی یک نامه‌ای ازجامعه ملل خواست که در به‌رسمیت شناختن این گروه در راس دولت مستقل تجدید نظر کنند.

مردم در چندین جای مختلف افغانستان دست به تظاهرات ضد پاکستانی زدند، که در اثر فیرهای گروه طالبان چندین تن کشته و زخمی شده اند. این در حالیست که سازمان عفو بین‌الملل خطاب به طالبان گفته است تجمع مسالمت‌آمیز یک حق بشری است و طالبان باید به آن احترام بگذارند و به مردم اجازه استفاده از حقوق شان باید داده شود، اما طالبان می‌گویند که دست‌های خارجی پشت این تجمعات مردمی است و اجازه نخواهیم داد تا بی نظمی در سطح شهرها ایجاد شود. گزارش ها می رساند که این گردهمایی ها که از دیروز شروع شده بود تا امروز هم در کابل و جاهای دیگر کشور ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала