رئیس جمهور قزاقستان: جامعه جهانی نباید افغانستان را تنها گذارد

© Sputnik / Aleksei Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور قزاقستان: جامعه جهانی نباید افغانستان را تنها گذارد
رئیس جمهور قزاقستان: جامعه جهانی نباید افغانستان را تنها گذارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور قزاقستان ابراز امیدواری کرد، که جامعه جهانی افغانستان را در این مرحله حساس و همراه با مشکلات تنها نخواهد گذاشت.

بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان درباره وضعیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان درباره وضعیت افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، قاسم جومارت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان امروز طی مراسم پذیرش استوارنامه تعدادی از سفرای جدید کشورهای خارجی مقیم «آستانه» در مورد وضعیت تجاری افغانستان اظهار نظر کرد.

رئیس جمهور قزاقستان ابراز امیدواری کرد که طالبان پایبند به مواضع معتدل تری خواهند بود و برای مذاکرات آمادگی خواهند داشت.

تاکایف گفت: سیاست خارجی عملگرایانه قزاقستان با توجه به بحران جدی افغانستان اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند. اگرچه ما با این کشور جنگ زده مرز مشترکی نداریم، اما از «آلماتی» تا «کابل» تنها یک ساعت پرواز است.

وی ادامه داد: من با همتایانم از کشورهای مستقل همسود، اتحادیه اروپا و خاور نزدیک در ارتباط هستم و همچنین در صورت وجود تمایل، همیشه آمادگی تبادل نظر با سران کشورها و دولت های شما را دارم.

به گفته وی، تحولات سریع افغانستان باعث افزایش توجه به مسائل امنیت منطقه ای شده است.

تاکایف اظهار داشت: قزاقستان آماده همکاری با کشورهای شما در جهت جلوگیری از گسترش خشونت، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت بی رویه از افغانستان می باشد. امیدوارم طالبان ثابت کند که در واقع به مواضع معتدل تری پایبند و آماده مذاکرات بوده و در واقع دولت ملی واحد و همه شمول تشکیل بدهند.

وی تاکید کرد که افغانستان باید به یک کشور با ثبات، مستقل و متحد تبدیل شود و با خود و با همسایگان در صلح و آرامش زندگی کند.

رئیس جمهور قزاقستان تصریح کرد: ما قبل از همه با هدف حل و فصل مشکلات جدی بشردوستانه که این کشور رنجدیده مواجه شده است، آماده برقراری ارتباطات عملی سازنده با مقامات جدید هستیم.

تاکایف ادامه داد: جامعه جهانی در این مرحله حساس نباید افغانستان را با مشکلاتش تنها گذارد. برعکس ما در همه اقدامات و برنامه های آینده در مورد افغانستان، باید ایده توسعه اقتصادی و پایدار را لحاظ کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала