نبنزیا: طالبان هنوز حکومت قانونی افغانستان نیست

© REUTERS / Brendan McDermidنبنزیا: طالبان هنوز حکومت قانونی افغانستان نیست
نبنزیا: طالبان هنوز حکومت قانونی افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: دولت طالبان در افغانستان هنوز توسط کسی به رسمیت شناخته نشده است.

نبنزیا: مقامات جدید افغانستان می توانند منطقه را از خطر مواد مخدر خلاص کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
نبنزیا: مقامات جدید افغانستان می توانند منطقه را از خطر مواد مخدر خلاص کنند

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد یادآور شد، که گروه طالبان که قدرت را در افغانستان به دست گرفته است، هنوز یک دولت قانونی نیست.
نبنزیا در پاسخ به این پرسش که آیا معتقد است، که طالبان باید در سازمان ملل نمایندگی داشته باشند، به خبرنگاران گفت: "این (گروه) هنوز توسط هیچ کس به رسمیت شناخته نشده است. طالبان نظر به استانداردهای بین المللی هنوز یک دولت قانونی افغانستان نیست".

این دیپلمات یادآور شد، که روسیه بر نحوه اداره طالبان و نظارت بر وعده های آنها نظارت خواهد کرد. به گفته وی، جامعه جهانی همچنین نظارت خواهد کرد که آیا طالبان به تعهدات خود عمل خواهند کرد، آیا آنها طبق وعده خود با تروریسم مبارزه کرده و حقوق بشر از جمله زنان را تضمین خواهند کرد.
نماینده دائم روسیه در پاسخ به این پرسش گفت: "ما خواهیم دید. هنوز برای قضاوت زود است".
یادآوری می کنیم، که در ماه اگوست سال روان در شرایط خروج نیروهای امریکایی از منطقه، طالبان همه شهرهای مهم و گذرگاه های مرزی را تصرف کردند و پایان جنگ بیست ساله را اعلام کردند.
آنها به تازگی ترکیب کابینه جدید را به ریاست محمد حسن آخند تحت محدودیت سازمان ملل متحد اعلام کردند. سراج الدین حقانی، رئیس شبکه حقانی تروریست اعلام شده در ایالات متحده و در فهرست تحریم های سازمان ملل متحد وزیر داخله شد. برای دستگیری وی، واشنگتن پاداشی معادل ده میلیون دالر تعیین کرد.
دیگر پست های کلیدی نیز توسط نمایندگان این گروه اشغال شد. طالبان بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناخته شدن بین المللی به عنوان دولت قانونی در افغانستان حساب می کنند.
ماریا زاخارووا ، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، در مورد دولت جدید افغانستان گفت، که تشکیل کابینه هنوز به پایان نرسیده است، مسکو این روند را دنبال می کند و باید طالبان منافع همه نیروهای قومی-سیاسی را در نظر بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала