لاوروف: طالبان اعلام کرده‌است که قصد غصب قدرت را ندارند

© AP Photo / Rahmat Gulلاوروف: طالبان اعلام کرده‌است که قصد غصب قدرت را ندارند
لاوروف: طالبان اعلام کرده‌است که قصد غصب قدرت را ندارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه، 10 سپتمبر) در چارچوب بیست و پنجمین همایش روزنامه‌نگاری معاصر «ویسیا راسیا-2021 (سراسر روسیه-2021)» گفت که وضعیت کنونی در افغانستان بدون ادغام همه اقوام در روند سیاسی قابل حل نیست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه همچنان گفت که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) اعلام کرده است، که قصد غصب قدرت را ندارند و می خواهند دولت را، به قول خودشان، همه‌شمول بسازند.

 لاوروف: تنها یک دولت عبوری فراگیر متضمن زندگی جدید در افغانستان خواهد بود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
لاوروف: تنها یک دولت عبوری فراگیر متضمن زندگی جدید در افغانستان خواهد بود

وی افزود که طالبان بهانه‌ای برای تردید در قصد آنها برای مبارزه با تروریست‌های داعش و القاعده (گروه‌های تروریستی ممنوع در روسیه) نداده است.

آقای لاوروف می‌گوید که روسیه در حال حاضر سرایت وضعیت افغانستان به کشورهای مجاور را بی‌اساس می داند ولی همیشه خود را آماده نگه می دارد و مسکو همه تلاش خود را برای آمادگی در برابر نفوذ احتمالی تروریست ها به خارج از افغانستان انجام می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه یاد آور شد، پیشنهاد روسیه برای از سرگیری کار فرمت «مسکو» با موضوع افغانستان همچنان به قوت خود باقی و روی میز است.

وی در مورد گفتگو با طالبان اظهار داشت، به ناچار مجبور به گفتگو با طالبان هستیم و موضوع به رسمیت شناختن آنها (طالبان) در افغانستان بسته به اقدامات آنها، مورد بررسی قرار می گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت که روسیه ساختار سفارت خود در افغانستان را بهبود داده است، تقریبا همه زن ها و کوکان بازگشته اند.

اوایل ماه اگست با پیشروی طالبان در شهرهای بزرگ افغانستان وضعیت این کشور وخیم شد. 15 اگست طالبان وارد کابل شد و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفت. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کردند که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 6 سپتمبر آنها مدعی شد که ولایت پنجشیر را تحت کنترول خود درآورده است، اما جبهه مقاومت ملی گزارش ها درباره سقوط این ولایت را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала