طالبان در یک فایل صوتی : مهمان پنجابی کابینه را خراب کرد + صدا

© Photo / twitter/Adeel.Wفیض حمید رئیس آی اس آی پاکستان
فیض حمید رئیس آی اس آی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
یک فایل صوتی طالبان منتشر شده که در آن یک طالب که از افراد ملا فاضل، معاون وزیر دفاع طالبان است، از "مهمان پنجابی" سخن می‌گوید که مانع تشکیل دولت فراگیر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فغانستان اینترنشنال یک فایل صوتی یکی از رهبران طالبان منتشر شده است که گوینده آن می‌گوید "مهمان" تمام آینده افغانستان را با اعلام کابینه انحصاری طالبان و شبکه حقانی خراب کرد.

او دراین پیام می‌گوید:« برادر محترم حاجی "نیکمل صاحب"موضوع این است که من پیام شما را شنیدم . به شما معلوم است که من رد نمی‌کنم که ماهمه عمر در پاکستان بودیم  و شمار زیاد از برادران ما و شما  به ویژه "پشتون" ها در همین کشور زندگی می‌کنند.

موضوع را مهمان پنجاب خراب کرد. این مقام ارشد پنجاب که در کابل تشریف دارد، همه چیز را خراب کرد.

اشاره او به جنرال فیض حمید، رئیس استخبارات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) است که در آستانه تشکیل کابینه جدید طالبان وارد کابل شد. گوینده این پیام می‌گوید "مهمان پنجابی" با شرکت نمایندگان دیگر اقوام در دولت طالبان مخالفت کرده است.

او در ادامه می‌گوید: «کابینه که ما در نظر داشتیم اعلان کنیم طور دیگری بود. همین "مهمان"  کابینه را تشکیل داد».

ما که در کابل حضور داریم اطلاع حاصل کردیم که او "پنهانی" از سایر اعضای طالبان، در مهمانی شب هنگامی که ما در خانه حاجی عطا محمد و داکتر میرویس منتظر حاجی آخوند بودیم، در ارگ جنجال و درگیری ها میان رهبران حاضر در جلسه برپا شد.

شب بعد نیز جنگ و درگیری میان آنان دوام کرد و آنها  "ترموز های چای" را بر سرهمدیگر خود کوبیدند.

اینجا مشکلات و جنجال ها زیاد است. این کابینه را همان مهمان تشکیل کرد. او افغانستان را به سمت یک حالت بسیار خراب و بحرانی می‌‎برد و طوری که معلوم است این امر بدبینی علیه طالبان را بیشتر خواهد ساخت.

مردم خوشبین بودند که یک کابینه همه شمول ایجاد می‌شود.  قرار بود یک کابینه‌ی ایجاد شود که رهبران معتبر تاجیکان که میان مردم محبوبیت داشته باشند و به پشتون ها توهین نکنند، نیز در آن شریک ساخته شوند.

 اکنون حاجی "محمد فاضل آخوند" از قوم کاکر را آورده اند. او رهبر ما است اما اگر او فردی به نام ملک عبدالجابر را از قوم کاکر بیاورد و شامل کابینه کند، این کابینه همه شمول نیست.

 باید یک اداره تشکیل شود که در آن مثلی که از قوم ما "حاجی فاضل" هست، همانگونه از دیگر قوم ها - تاجیکان، ازبیکان، هزاره ها و ترکمن ها  نیز باید نمایندهای شامل  کابینه ساخته شوند.

گفتنی است پیشتر گزارش‌های در خصوص سفر غیرمنتظره رئیس سازمان استخبارات نظامی ارتش پاکستان (ای‌اس‌ای) از اسلام آباد به کابل سفر منتشر شد که. همزمان، با اعلام دولت طالبان صورت گرفت.

او بالاترین مقام پاکستانی است که پس از تسلط طالبان بر کابل به پایتخت افغانستان سفر می‌کند.

گفته شده که او به دعوت طالبان به کابل سفر کرد، در این دیدار با نجیب الله، مسئول استخبارات طالبان و سایر مقام‌های دیگر این گروه ملاقات کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала