سناتور آمریکایی: از پیروزی طالبان "دلشکسته" شدم

© AP Photo / J. Scott Applewhiteسناتور آمریکایی: از پیروزی طالبان "دلشکسته" شدم
سناتور آمریکایی: از پیروزی طالبان دلشکسته شدم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
سناتور گراهام بار دیگر بایدن را به دلیل خروج از افغانستان به چالش کشید. او گفته است طالبان "جام قهرمانی" را برد.

 به گزارش اسپوتنیک، ، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی پیش از آنکه وارد سنا شود، به عنوان یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به جنگ افغانستان رای داده بود.

وی با انتقاد از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که به جنگ افغانستان پایان داد، گفت: در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر، من نگران و دلشکسته هستم.

گراهام همچنین انتقادهایش را به پایان جنگ افغانستان متمرکز کرد تا اشغال فاجعه‌آمیز و ۲۰ ساله این کشور و گفت: آنچه در 30 تا 45 روز در آنجا انجام دادیم، چه بود؟ به طالبان اجازه دادیم تا با نیروی اسلحه، افغانستان را تصرف کند و هزاران نفر را که در کنار ما مبارزه کردند، رها کردیم.

این سناتور افزود: حالا با روی کار آمدن طالبان در افغانستان و پیروزی آنها و بردن جام قهرمانی، همه نیروهای شبه نظامی از سراسر جهان به افغانستان گسیل می‌شوند.

جمهوری خواهان آمریکایی تلاش می‌کنند تا این مساله را به میان بکشند که خروج نیروهای این کشور از افغانستان بدتر از جنگی بوده که پیش از خروج 2448 کشته روی دست نیروهای مسلح آمریکا گذاشت. گراهام حتی پیش‌بینی کرده که آمریکا بار دیگر به افغانستان حمله می‌کند.

روز جمعه نیز کمیته اقدام سیاسی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ایمیلی را ارسال کرد که می‌گفت، بایدن دست نشانده طالبان است.

در این ایمیل آمده است: ترامپ بزرگترین رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور است و بایدن هر کاری می‌کند تا میراث او را از بین ببرد که شامل تسلیم شدن در برابر طالبان است.

این در حالیست که خود ترامپ با طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان وارد گفتگو شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала