قطر پناهجویان افغان را در مجتمع مسکونی ساخته‌شده برای جام جهانی 2022 اسکان داد

© AFP 2023 / US Air Force / Staff Sgt. Brandon Cribelarقطر پناهجویان افغان را در مجتمع مسکونی ساخته‌شده برای جام جهانی 2022 اسکان داد
قطر پناهجویان افغان را در مجتمع مسکونی ساخته‌شده برای جام جهانی 2022 اسکان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
دولت قطر مجتمع‌های ساخته شده برای مهمانان جام جهانی فوتبال 2022 را برای اسکان کسانی که از افغانستان پس از تصرف قدرت توسط طالبان از این کشور خارج شدند، داده است.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از کارمندان یک سازمان دولتی قطری در جریان بازید از یکی از مجتمع‌ها گفت که ما ناچار شدیم کل مجموعه را برای کودکان و نوجوانان خیابانی افغان که توسط امریکایی‌ها تحویل داده شده بودند، واگذار کنیم.

وی گفت: خانواده‌های افغان در ویلاهای دوطبقه‌یی در قلمرو یک مجتمع مسکونی در حومه پایتخت قطر مستقر شدند. این خانه‌ها ابتدا برای استقرار مهمانان جام جهانی آینده ساخته شد، سپس تصمیم گرفته شد  که این مجتمع را برای اسکان (افغان‌ها) واگذار نمایند.

زندگی پناهجویان افغان در اردوگاه در پایگاه هواییرامشتاین آمریکا در آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
زندگی پناهجویان افغان در اردوگاه در پایگاه هوایی"رامشتاین" آمریکا در آلمان

وی افزود: افغان نمی‌توانند قلمرو مجتمع را ترک کنند، زیرا همه آنها واکسین کرونا را دریافت نکرده اند، اما در داخل مجتمع همه چیز مورد نیاز آنها موجود است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود 300 نفر پناهجویان افغان در این مجتمع زندگی می‌کنند.

وی همچنان گفت: ما مجبور بودیم که بیش از 70 کودک و نوجوان خیابانی افغان که بین 11 تا 15 سال عمر دارند و بدون فامیل به قطر پرواز کردند را در یک مجتمع ویژه و جداگانه مستقر کنیم. همه آنها توسط امریکایی‌ها به ما تحویل داده شده اند.

پناهجویان افغان که فعلن در قطر به سر می‌برند انتظار نداردند که مدت طولانی در این کشور بمانند، همه آنها منتظر تصمیم مقامات کشورهای غربی – امریکا، کانادا و آلمان هستند تا آنها را از قطر به مقاصد بعدی انتقال دهند. مقامات قطری گفته اند که به هیچ وجه این افراد را به کشورشان باز نمی‌گردانند و تا مشخص شدن سرنوشت شان به آنها کمک می‌کنند.

به گفته وزارت امور خارجه قطر، در جریان تخلیه نیروهای خارجی از افغانستان، حدود 114 هزار نفر افغانستان را ترک کردند، بیش از 58 هزار افغان از طریق قطر به کشورهای غربی منتقل شدند. تاکنون هم تعداد زیادی از این افراد در قطر به سر می‌برند تا سرنوشت آنها معلوم شود.

طالبان پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، کنترول بخش وسیعی از آن را به دست گرفت و در نهایت 15 اگست سال جاری میلادی، کابل را تصرف کرد. در نتیجه این اقدام، اشرف غنی از کشور گریخت. خروج نیروهای مسلح امریکا به‌طور کامل از افغانستان 31 اگست تکمیل شد و حضور 20 ساله آنها در این کشور پایان یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала