طالبان 5 رباینده کودکان را در مزارشریف کشتند

© https://twitter.comطالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند
طالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2021
عضو شوید
برخی رسانه ها گزارش داده اند که نیرو های طالبان طی یک عملیات شبانه در شهر مزار شریف 5 رباینده کودکان را از پا درآوردند.

 به گزارش اسپوتنیک، بخش امنیتی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) روز دوشنبه در یکی از ولسوالی های شهر مزارشریف یک گروه متخصص اختطاف ها را منحل کرد.

آماج نیوزبه نقل از سرویس امنیتی طالبان از آزادی چهار کودک و کشته شدن پنج رباینده شب گذشته در نتیجه عملیات در منطقه دشت شور ولسوالی نهم مزارشریف خبر داد.

طالبان امنیت همه دیپلمات های خارجی را تضمین کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
طالبان امنیت همه دیپلمات های خارجی را تضمین کرد

یک مسئول فرهنگی تحریک طالبان در شمال غرب نیز ، جنگ شب گذشته را درگیری میان طالبان و آدمربایان مسلح عنوان کرده می گوید که جنگ با کشته شدن 5 اختطافچی خاتمه یافته است.

وی می گوید که دو تن از افراد اختطاف‌شده در جریان جنگ از سوی افراد اختطافچی کشته شده اند، از افراد طالبان نیز یک تن زخم برداشته و افراد ملکی آسیبی ندیده اند.

مسئول فرهنگی تحریک طالبان در شمال غرب در مورد هویت ربایندگان و افراد ربوده شده چیزی نگفته است.

این در حالی است که روایات مختلفی درباره عملیات شبانه طالبان در مزار شریف دست به دست می شود

یک منبع مردمی عنوان کرد: افراد وابسته به گروه داعش در یک حویلی در کوچه اول دشت شور جابه جا شده اند و با طالبان درگیری دارند.

در شروع این نبردها، طالبان در تمامی سرک های داخل شهر مزار شریف ایست بازرسی ایجاد کردند و تمهیدات امنیتی تشدید شد.

این در حالی است که قبل از این نیز قضیه اختطاف عبدالرؤوف؛ کودک 9 ساله از شهر مزار شریف به داعش ربط داده شده بود. در تازه ترین رویداد هم جمعه، 19سنبله سال جاری دختر 15ساله کاظم امینی؛ شاعر، نویسنده و استاد دارالمعلمین حیرتان از سوی افراد مسلح در شهر مزار شریف ربوده شده است.

در کنار این، محمد فرهاد عظیمى؛ والی قبلی بلخ از جابه جا شدن چندین خانواده وابسته به داعش در شمال شهر مزار شریف خبر داده و همزمان با قضیه اختطاف عبدالرؤوف، امنیت ملی بلخ 40دانشجوی وابسته به داعش را از مزار شریف بازداشت کرده بودند.

خبر حضور داعش باعث نگرانی مردم شده و باشندگان مزار شریف از طالبان می خواهند که اجازه فعالیت به گروه های تروریستی را ندهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала