بی‌جاشدگان و مهاجرین؛ محور رایزنی متقی با فیلیپو گراندی.

CC0 / jensjunge / تمدید مدت دورکاری کارمندان دبیرخانه سازمان ملل
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
طالبان از دیدار سرپرست وزارت امور خارجه کشور، با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خبر داده اند.

گزارش اسپوتنیک، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) اعلام کرده که که امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان که تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد با فیلیپو گراندی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) دیدار کرد.

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، همزمان با نشست ویژه این سازمان برای کمک به افغانستان، وارد کابل شد.

طالبان در بیانیه توئیتری اعلام کرده که "امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه با فیلیپو گراندی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان دیدار کرد. در این دیدار ، متقی بر لزوم حمایت از دولت تأکید کرد ، نه تشویق افغان ها به پناهندگی و مهاجرت."

گفتنی است امیر خان متقی در دوران امارت اسلامی افغانستان در سال‌های 1996-2001 به عنوان وزیر اطلاعات و فرهنگ و همزمان با آن به عنوان سخنگوی حکومت امارت اسلامی افغانستان کار کرده است. در کارهای تبلیغاتی و رسانه‌یی طالبان نقش مهمی داشت. از ماه جون سال 2007 عضویت شورای عالی طالبان را دریافت کرد. در سال 2001 شامل فهرست تحریم های سازمان ملل متحد شد.

شایان ذکر است که فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز گذشته  در توئیتی اعلام کرد که وارد کابل شده و گفت در این سفر «من نیازهای بشردوستانه حاد کشور و وضعیت 3.5 میلیون افغان آواره را ارزیابی خواهم کرد».

این سفر درحالی صورت گرفته است که جامعه بین‌المللی قرار است در نشست فوق‌العاده سازمان ملل همبستگی خود را با مردم افغانستان اعلام کرده و 606 میلیون دالر  را برای فراهم ساختن کمک‌های حیاتی به مردم افغانستان متعهد شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала