رایزنی ولادیمیر پوتین و عمران خان درباره افغانستان

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر رایزنی ولادیمیر پوتین و عمران خان درباره افغانستان
رایزنی ولادیمیر پوتین و عمران خان درباره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
عضو شوید
 نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری فدراسیون روسیه برای دومین بار در کمتر از بیست روز گذشته و همزمان در آستانه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، به صورت تیلیفونی آخرین تحولات افغانستان و تقویت روابط دوجانبه را بررسی کردند.

افغانستان محور گفتگوی پوتین و عمران خان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
افغانستان محور گفتگوی پوتین و عمران خان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به استناد از منابع رسمی پاکستان، ولادیمیر پوتین در آستانه نشست شانگهای که قرار است از روز جمعه ۲۶ سنبله به میزبانی تاجیکستان برگزار شود، طی تماس تیلیفونی با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان پیرامون مناسبات دو کشور، مسائل منطقه به ویژه افغانستان و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در قالب سازمان شانگهای گفت وگو کردند.

این دومین تماس تیلیفونی سران پاکستان و روسیه در کمتر از بیست روز گذشته محسوب می‌شود. طرفین سوم سنبله امسال نیز درباره افغانستان و همکاری‌های دوجانبه رایزنی کرده بودند.

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز در اطلاعیه‌ای به نقل از اظهارات عمران‌خان اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان با پوتین درباره اوضاع افغانستان، روابط دوجانبه اسلام‌آباد-مسکو و همکاری در سازمان شانگهای گفت وگو کرد.

در این اطلاعیه آمده است: عمران خان بر اهمیت صلح و ثبات در افغانستان برای امنیت و رفاه منطقه تاکید کرد. وی همچنین خواستار کمک‌های بشردوستانه فوری به افغانستان و لزوم جلوگیری از بحران اقتصادی در این کشور شد.

نخست وزیر پاکستان بر ضرورت ادامه همکاری‌های بین المللی در افغانستان و اینکه در این برهه حساس نباید افغانستانی‌ها را تنها گذاشت، تاکید کرد.

عمران‌خان با اعلام تعهد پاکستان برای توسعه بیش از پیش روابط با روسیه و دعوت از روس‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه‌های انرژی و معادن، گفت: هماهنگی و مشورت‌های نزدیک میان دو کشور درخصوص وضعیت افغانستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نخست وزیر پاکستان دعوت دوباره خود از پوتین را برای سفر به اسلام‌آباد ابلاغ کرد و متعاقب آن رئیس جمهوری روسیه نیز از عمران‌خان برای سفر به مسکو دعوت کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان افزود: روابط اسلام‌آباد و مسکو با همگرایی دیدگاه درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی، افزایش اعتماد متقابل و توسعه همکاری‌های دوجانبه و تبادل اخیر هیات‌های بلندپایه، در یک مسیر صعودی قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала