لاوروف :هیچ کس برای به رسمیت شناختن طالبان عجله ندارد

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت که کشورش برای به رسمیت شناختن طالبان همانند بسیاری کشور های دیگر از عجله کار نمی‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز چهارشنبه (15 آگست) در کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگارانگفت، مسکو هیچ شروطی برای "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) تعیین نمی کند؛ مسکو نظاره گر تحقق وعده های آنها است و برای به رسمیت شناختن دولت طالبان عجله ندارد.

Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
روسیه: هنوز تصمیمی برای به رسمیت شناختن طالبان گرفته نشده است

وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: « تا هنوز دولت طالبان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است. همه از لزوم برقراری ارتباط با آنها در مورد مسائل جاری، اولتر از همه ،  مسائل امنیتی ، احترام به حقوق شهروندان و اطمینان از عملکرد عادی نمایندگی های دیپلماتیک صحبت می کنند، اما هیچ کشوری برای به رسمیت شناختن این گروه عجله ندارد».

لاوروف در ادامه : «ما هیچ چیزی و هیچ شروطی را به "طالبان" تحمیل نمی کنیم. آنها خود اهدافشان را اعلام کردند. از جمله تعهد خود را برای مبارزه بیشتر با تروریسم و قاچاق مواد مخدر اعلام کردند و اطمینان دادند که همه کارها را انجام خواهند داد تا هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه از خاک افغانستان وجود نداشته باشد. و آنها اعلام کردند قصد بی ثباتی کشورهای همسایه را ندارند و یک دولت فراگیر تشکیل دهند که طیف کامل جامعه افغانستان، تعادل سیاسی، قومی را منعکس کند».

 سرگئی لاوروف افزود: "ما نیز مانند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان، از این رویکرد استقبال کرده ایم و اکنون در حال مشاهده نحوه اجرای وعده ها هستیم، البته زمان بسیار کمی برای نتیجه گیری نهایی گذشته است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала