سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد افغانستان بیانیه صادر کرد

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد افغانستان بیانیه صادر کرد
سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد افغانستان بیانیه صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
 سازمان پیمان امنیت جمع  اعلام کرده که این نهاد آماده است تا از منابع خود برای تضمین امنیت  کشور های عضو در برابر تهدیدهای ناشی ازافغانستان استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی پس از نشست مشترک شورای وزیران دفاع، خارجه و کمیته دبیران شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی گفت،  سازمان (CSTO) در بیانیه مشترکی بر عزم خود برای استفاده از منابع موجود جهت تأمین امنیت کشورهای عضو این پیمان در برابر تهدیدات ناشی از خاک افغانستان تاکید کرده است.

سازمان پیمان امنیت جمعی آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید از سوی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
سازمان پیمان امنیت جمعی آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید از سوی افغانستان است

زاس گفت: "کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی همچنین خواستار سرکوب هرگونه تهدید امنیتی از خاک افغانستان هستند و و برای عزم خود جهت استفاده از منابع موجود  سازمان، برای تامین امنیت کشورهای عضو مجدداً تأکید نمودند".

 در نشست رهبران سازمان پیمان امنیت جمعی مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی و فعالیت‌های این سازمان مورد بحث قرار گرفت.

گفتنی است روز گذشته در خصوص برگزاری نشست مشترک شورای وزرای خارجه، دفاع و کمیته دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در پایتخت تاجیکستان و تحت ریاست وزیر امور خارجه این کشور خبر داده شد.

سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی یکی از سازمان‌های فعال رزمی و چندمنظوره در حوزهٔ آسیای میانه و قفقاز است

سازمان پیمان  امنیت جمعیدر 15 مه 1992 در شهر تاشکند ازبکستان امضا شد. امضاکنندگان این پیمان کشورهای ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان روسیه بودند. جمهوری آذربایجان در 24 سپتامبر 1993، گرجستان در 9 دسامبر 1993 و بلاروس در 31 دسامبر 1993 این پیمان را امضا نمودند و پیمان مذکور از 20 آپریل 1994 رسماً فعالیتش را آغاز کردش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала