طالبان: در آینده‌ی نزدیک ارتش منظم ایجاد می‌کنیم

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2021
عضو شوید
  رئیس ستاد ارتش طالبان می‌گوید که در آینده‌ی نه چندان دور ارتش منظم و قوی ایجاد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، قاری فصیح‌الدین رییس ستاد ارتش طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)  که امروز (چهارشنبه، 24 سنبله) در یک گردهمایی در شهر کابل صحبت می‌کرد، گفت که مشورت‌ها در مورد ایجاد ارتش جریان دارد. او تأکید کرد که نیروهای این ارتش باید طوری آموزش ببینند که بتوانند از افغانستان حفاظت کنند.

همچنین فصیح‌الدین افزود طالبان کسانی را که به نام «قومیت» و «مقاومت»، برای «پشتیبانی از دموکراسی» و حفظ «دستاوردهای 20 ساله» در برابر این گروه ایستاده‌اند، سرکوب می‌کنند.

به گفته‌ی او، این افراد در پی اخلال امنیت و سوق‌دادن کشور به جنگ‌های داخلی اند. رییس ستاد ارتش طالبان تأکید کرد که به آنان اجازه‌ی «اخلال امنیت» و «به خاک و خون‌کشاندن» افغانستان داده نمی‌شود.

او از افراد و گروه خاصی نام نبرد، اما به‌دنبال سقوط کابل به‌دست طالبان، احمد مسعود با جمعی از نیروهای مردمی و دولت پیشین از جمله امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین به پنجشیر رفت و جبهه‌ی مقاومت ملی را برای جنگ با طالبان تشکیل داد.

نیروهای این جبهه در پنجشیر و بغلان علیه طالبان اعلام جنگ کردند و احمد مسعود، فرمانده آن گفت که ایستادگی در پنجشیر، ایستادگی نمادین برای کل افغانستان است. چند روز پس از آن طالبان حملاتش بر پنجشیر را تشدید کردند و سرانجام مرکز این ولایت را در 15 سنبله به‌دست گرفتند.

جبهه‌ی مقاومت ملی اعلام کرد که طالبان پس از استقرار در شهر بازارک، مرکز پنجشیر دست به کشتار زده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала