ولادیمیر پوتین، خروج نیروهای خارجی از افغانستان را عجولانه خواند

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، خروج نیروهای خارجی از افغانستان را عجولانه خواند
ولادیمیر پوتین، خروج نیروهای خارجی از افغانستان را عجولانه خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفته است که خروج امریکا با هم‌پیمانانش از افغانستان عجولانه بود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هنگام سخنرانی در سازمان پیمان امنیت جمعی بطور زنده، گفت: خروج امریکا و متحدانش از افغانستان میشه گفت بلافاصله پس از خروج به بیان ملایم شتابزده نیروهای امریکایی و متحدان آنها از افغانستان و روی کار آمدن جنبش طالبان (این سازمان در فدراسیون روسیه ممنوع است)، در اجلاس فوق العاده CSTO در مورد خطرات ناشی از این تغییر اساسی اوضاع در این کشور تبادل نظر کردیم، در آن زمان  همه از این نتیجه گیری حمایت کردند که در شرایط کنونی  هماهنگی و انسجام بسیار نزدیک کشورهای عضو CSTO بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است."

پوتین: روسیه با طالبان بخاطر خروج شهروندان سه کشور در تماس است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
پوتین: روسیه برای انتقال اتباع کشورهای سوم از افغانستان با طالبان گفتگو می‌کند

 رهبر روسیه یادآور شد که طرفین توافق کردند که لازم است در هر زمان آماده استفاده کامل از پتانسیل و توانمندی های دفاعی و سیاسی CSTO  برای تأمین امنیت و  حفظ صلح و ثبات در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی بود.

پیش از این، آقای پوتین نیز در آغاز نشست بریکس، امریکا را بخاطر اوضاع کنونی افغانستان متهم کرده گفت: دور جدیدی از بی‌ثباتی در افغانستان با تلاش‌های غیرمسئولانه ایالات متحده برای تحمیل ارزش‌های خود است.

آقای پوتین، اشاره کرد که خروج امریکایی‌ها از این کشور منجر به بحران جدیدی شده است و مشخص نیست که چگونه این امر بر امنیت منطقه ای و جهانی تأثیر می گذارد.
یادآوری می‌کنیم که اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان، در 15 آگست 2021 در حالیکه نیروهای طالبان در ورودی دروزه های کابل بودند فرودگاه کابل را به مقصد نامعلوم ترک کرد و از افغانستان گریخت. چند روز بعد وی از امارات متحده عربی پیامی خطاب به مردم افغانستان منتشر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала