خان به جامعه جهانی: به طالبان وقت دهید

© AFP 2023 / Asif Hassanخان به جامعه جهانی: به طالبان وقت دهید
خان به جامعه جهانی: به طالبان وقت دهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2021
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان اظهار داشته است که به طالبان باید وقت داده شود که رفتار آنها دیده شود.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان نخست وزیر پاکستان در گفتگو با سی ان ان، درباره طالبان اظهار داشت: طالبان اکنون تمام افغانستان را در اختیار دارد و اگر بتوانند به نوعی به سمت دولت فراگیر حرکت کنند و تمام دسته‌های مختلف را گرد آورند، افغانستان می‌تواند بعد از 40 سال به صلح برسد. اما اگر کار خوب پیش نرود، اوضاع به آشوب کشیده می‌شود.

رایزنی ولادیمیر پوتین و عمران خان درباره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
رایزنی ولادیمیر پوتین و عمران خان درباره افغانستان

نخست‌وزیر پاکستان مدعی شد که طالبان برای جلوگیری از بحران، به دنبال کمک جامعه جهانی است.

آقای خان، افزود: هیچ دولت دست نشانده‌ای در افغانستان مورد حمایت مردم نیست. بنابراین به جای اینکه اینجا بنشینیم و فکر کنیم که می‌توانیم آنها را کنترل کنیم، باید آنها را تشویق کنیم. زیرا افغانستان، این دولت کنونی، به وضوح احساس می کند که بدون کمک بین‌المللی، نمی‌توانند این بحران را در مسیر درست هدایت کنند.

این درحالیست که  نخست وزیر پاکستان و رییس جمهوری فدراسیون روسیه برای دومین بار در کمتر از بیست روز گذشته و همزمان در آستانه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، به صورت تیلیفونی آخرین تحولات افغانستان و تقویت روابط دوجانبه را بررسی کردند.


عمران‌خان با اعلام تعهد پاکستان برای توسعه بیش از پیش روابط با روسیه و دعوت از روس‌ها برای سرمایه گذاری در حوزه‌های انرژی و معادن، گفت: هماهنگی و مشورت‌های نزدیک میان دو کشور درخصوص وضعیت افغانستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала