گوترش: سازمان ملل توانایی حل مشکل افغانستان را ندارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر گوترش: سازمان ملل توانایی حل مشکل افغانستان را ندارد
گوترش: سازمان ملل توانایی حل مشکل افغانستان را ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
عضو شوید
گوترش با اشاره به مصارف صدها میلیارد دالر از سوی آمریکا و جامعه جهانی در بیست سال گذشته در افغانستان می‌گوید که امکانات سازمان ملل متحد در مقایسه با گذشته برای حل چالش‌های افغانستان محدود است.

به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید این سازمان به تنهایی توانایی حل چالش‌های افغانستان را ندارد و داشتن چنین انتظاری از سازمان ملل واقع بینانه نیست.

وی با اشاره به مصارف صدها میلیارد دالری ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی در بیست سال گذشته د افغانستان می‌گوید که امکانات سازمان ملل متحد در مقایسه با گذشته برای حل چالش‌های افغانستان محدود است.

واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
سفیر افغانستان در سازمان ملل: اجیران خارجی به طالبان در قتل مردم پنجشیر کمک می کنند

دبیر کل سازمان ملل  گفت: «فکر می‌کنم انتظاری که از ما دارند واقع بینانه نیست. ما کشورهای زیادی را در جهان دیده‌ایم که برای دهه‌ها با صدها هزار سرباز شان میلیاردها دالر را هزینه کردند و با همه این منابع در حل چالش‌های افغانستان ناکام بودند. اما اکنون تصور این است که سازمان ملل متحد بی‌آن همه پول بتواند این چالش‌ها را حل بسازد، این خیالی بیش نیست.»

همزمان با این، صندوق جهانی پول می‌گوید تا زمانی که مسئله به رسمیت شناخته شدن کابینه سرپرست حل نشود، همکاری‌هایش را با این کشور قطع کرده است.

این اظهارات دبیر کل سازمان ملل و صندوق جهانی پول در حالی مطرح می‌شود شمار زیادی از شهروندان کشور از ناداری و فقر شکایت دارند، مسئله‌ی که در پی تحولات سیاسی اخیر افزایش یافته است.

در همین حال، سعید خوستی عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ کابینه سرپرست می‌گوید که تلاش‌ها برای جلب پشتیبانی جامعه جهانی به افغانستان ادامه دارند.

وی گفت: «در این بخش کار به شدت جریان دارد. ما انشالله شاهد خواهیم بود که وضعیت بهبود یابد. نماینده‌گان سازمان ملل متحد به ما وعده کرده اند که پول‌های مسدود شده افغانستان در بانک جهانی را دوباره به دسترس افغانستان قرار دهند.»ش

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала