خواست سفیر دولت غنی برای باقی ماندن در سمتش در سازمان ملل

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
عضو شوید
  سفیر دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل از این نهاد جهانی درخواست نموده تا به او اجازه دهد همچنان متصدی کرسی افغانستان در مقر این سازمان در نیویورک باشد. ژ

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از هندوستان تایمز، نماینده سازمان ملل اعلام کرده که  غلام‌محمد اسحاق‌زی سفیر دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان نوشته و لیست هیات نمایندگی افغانستان برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل را ارائه کرده است.

فرهان حق، سخنگوی گوترش اظهار کرد، این درخواست دریافت استوارنامه سفیری روز چهارشنبه یک روز بعد از آغاز نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل فرستاده شد. یک کمیته 9 عضوی که سالانه منصوب می شود، به ارزیابی استوارنامه‌های همه سفرای اعضای سازمان ملل در حوالی اکتبر و نوامبر قبل از ثبت گزارش نزد مجمع عمومی برای تایید نهایی می پردازد. اعضای معرفی شده برای این کمیته ارزیابی استوارنامه‌ها در سال جاری میلادی شامل باهاماس، بوتان، شیلی، چین، نامیبیا، روسیه، سیرا لئون، سوئد و آمریکا می‌شوند.

 
دبیر سازمان ملل متحد: افغانستان نباید تبدیل به بهشت تروریست ها تبدیل شود 
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
دبیر سازمان ملل متحد: افغانستان نباید تبدیل به "بهشت" تروریست ها تبدیل شود

بر اساس گزارش رویترز این کمیته معمولا بر مبنای اتفاق نظر عمل کرده و در صورتی که طالبان هم کاندیدای خود را برای کرسی نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل معرفی کند، پتانسیل یک رویارویی ایجاد می‌شود.

رویترز گزارش کرد که بر مبنای قوانین مجمع عمومی سازمان ملل، اسحاق‌زی تا زمان اتخاذ یک تصمیم جدید همچنان در کرسی مقر سازمان ملل در نیویورک باقی خواهد ماند. آخرین باری که طالبان دولت افغانستان را ساقط کرد نماینده این کشور در سازمان ملل در طی حکومت آنها همچنان در این کرسی باقی ماند و کمیته اعطای استوارنامه تصمیمش را به تعویق انداخت.

در آن زمان این کمیته در گزارش خود بیان داشت، "با درک این که نمایندگان فعلی استوارنامه گرفته افغانستان در سازمان ملل همچنان به شرکت در فعالیت مجمع عمومی ادامه می دهند" اتخاذ تصمیم دراین زمینه به تاخیر می افتد.

در این میان شورای امنیت سازمان ملل ماموریت هیات این سازمان در افغانستان را با تصویب قطعنامه‌ای به اتفاق آرا در روز جمعه برای مدت شش ماه تمدید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала