هشدار اطلاعات امریکا پیش از یورش پهپادی این کشور بر کودکان در کابل 

© https://twitter.com/TOLOnewsهشدار اطلاعات امریکا پیش از یورش پهپادی این کشور بر کودکان در کابل 
هشدار اطلاعات امریکا پیش از یورش پهپادی این کشور بر کودکان در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
عضو شوید
اطلاعات ایالات متحده امریکا چند ثانیه پیش از یورش هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به کودکان سوار بر موتر در کابل هشدار داده بودند. 
امریکا: در یورش پهپادی امروز بر شهر کابل هیچ غیر نظامی کشته نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
امریکا: در یورش پهپادی امروز بر شهر کابل هیچ غیر نظامی کشته نشده است

به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از منابع نوشت: اطلاعات امریکا درباره احتمال حضور غیرنظامیان در منطقه یورش پهپادهای امریکایی در کابل و همچنین حضور کودکان درموتری که ظاهرا بمبگذاری شده گفته شده بود؛ هشدار داده بودند. 
پیش از این، پنتاگون پس از پژوهش هایی درباره یورش هواپیمای بدون سرنشین این کشور به کابل در پایان ماه اگوست این یورش را اشتباه تشخیص داد و لوید استین رئیس این بخش به دلیل یورش اشتباهی عذرخواهی کرد. 
به گفته این کانال تلویزیونی، هنوز مشخص نیست که آیا ارتش اطلاعات تصمیم خود را برای پرتاب این موشک به اطلاع اطلاعات این کشور رسانده بود یا خیر.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون پیشتر گفته بود، که ارتش امریکا در صحت حمله هوایی به این خودرو در کابل تردیدی ندارد. در عین حال، ارتش در مورد گزارش تعداد زیادی از تلفات غیرنظامی اظهارنظر نکرده و دلیل آن را نیاز به تکمیل بررسی های داخلی اداره ها عنوان کرده است.

همپنان فرانک کنث مک‌کنزی رئیس نظامیان امریکایی در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام شامگاه شنبه با اذعان به کشته‌شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک در حمله پهپادی ۲۹ اوت (هفتم سنبله) به کابل، این حادثه را تنها «اشتباهی غم‌انگیز» توصیف کرد.

مک‌کنزی باز هم ضمن توجیه این حمله، مدعی شد در آن زمان بسیار مطمئن بودند که در حال جلوگیری از تهدیدی فوری برای نظامیان حاضر در فرودگاه کابل هستند.

این در حالی است که پنتاگون در این سه هفته اصرار داشت، که در جریان آن حمله هوایی، یک بمب‌گذار انتحاری داعش را که خطری فوری برای نیروهای ائتلاف امریکایی در فرودگاه کابل داشت، از بین برده است.

بر اساس این گزارش، مک‌کنزی در نشست خبری گفت: «بازرسان ما اکنون به این جمع‌بندی رسیدند که آن حمله، یک اشتباه غم‌انگیز بود. اکنون به این باور رسیده‌ام که افراد کشته‌شده در آن حمله، نه عضو داعش بودند و نه تهدیدی برای نیروهای آمریکا داشتند».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала