پاکستان: برای به رسمیت شناختن طالبان عجله نداریم

© Photo / SMQureshiقریشی: کاهش خشونت تنها مسوولیت طالبان نیست
قریشی: کاهش خشونت تنها مسوولیت طالبان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
عضو شوید
 وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که پاکستان برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان مقامات قانونی افغانستان عجله ای ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی  وزیر خارجه پاکستان روز گذشته ( دوشنبه  20 سپتامبر) به خبرنگاران گفت پاکستان همچنان اقدامات طالبان (گروه ممنوع در روسیه) را زیر نظر دارد و برای به رسمیت شناختناین گروه به عنوان مقامات قانونی افغانستان هنو، هیچ عجله ای ندارد.

قریش افزود: "پاکستان طالبان را به رسمیت نشناخته و ما در حال بررسی وضعیت اوضاع در همسایه خود هستیم. طالبان دولت .موقت خود را اعلام کردند،  اما تا این مرحله هیچ کس برای به رسمیتشناختن آنها عجله ای ندارد.

دیدار سفیر پاکستان  در قطربا مقامات ارشد طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
پاکستان: از تضمین‌های امنیتی طالبان راضی هستیم

قریشی در عین حال تاکید کرد که در این مرحله اولویت موضوع به رسمیت شناختن طالبان نیست، بلکه جلوگیری از بحران انسانی در این کشور است. وزیر امور خارجه  پاکستان گفت: "اگر کاری انجام نشود، این دقیقاً همان چیزی است که رخ می دهد. پاکستان بلافاصله با عواقب آن روبرو خواهد شد و اما غرب در نهایت هزینه آن را خواهد پرداخت."

وزیر خارجه پاکستان گفت: وقتی که زمانش فرا برسد در راستای اجماع بین‌المللی، واقعیت‌های میدان و منافع ملی پاکستان، دولت طالبان را به‌رسمیت خواهیم شناخت.

قریشی خاطرنشان کرد: پاکستان در افغانستان بی طرف است و فقط خواستار روابط خوب با همسایه‌اش است.

او علاوه کرد: "به نظر من بهترین راه تعامل بین المللی است نه انزوای بین المللی. انزوا عواقبی را در قبال خواهد داشت که ما آنرا نمی‌خواهیم و به افغانستان و منطقه نیز کمک نخواهد کرد."

پاکستان در کنار عربستان سعودی و امارات متحدهٔ عرب، یگانه همسایهٔ افغانستان است که در گذشته حکومت طالبان را به رسمیت شناخته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала