کمک 45 میلیون دالری سازمان ملل برای سیستم بهداشتی افغانستان

© Photo / Facebook account of AF MOPH کمک 45 میلیون دالری سازمان ملل متحد برای سیستم بهداشتی افغانستان
 کمک 45 میلیون دالری سازمان ملل متحد  برای سیستم بهداشتی افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد 45 میلیون دالر برای کمک های بشردوستانه به افغانستان از صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان جهانی اختصاص می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های اضطراری امروز (چهارشنبه، 31 سنبله) در بیانیه‌ای، گفته است که این مبلغ در اختیار سازمان صحی جهان و اداره حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) قرار می‌گیرد تا امکانات صحی را در مراکز صحی، به‌ویژه در شفاخانه‌های کووید19 تا پایان سال جاری حفظ کند.

گوترش از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
گوترش از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند

گریفیتس در بیانیه‌ی خود همچنین گفته است که دارو، تجهیزات طبی و مواد سوختی در افغانستان در حال تمام شدن است و معاش کارگران صحی پرداخت نمی‌شود.

او هشدار داده است که برهم خوردن سیستم ارایه خدمات صحی افغانستان «فاجعه‌بار» خواهد بود و در صورت وقوع این فاجعه، ممکن است دست‌رسی مردم به نیازهای اولیه‌ی صحی قطع شود.

در بیانیه تأکید شده است که سازمان ملل در کنار مردم افغانستان می‌ماند و مواقع ضروری برای‌شان کمک فراهم خواهد کرد.

کمک تازه‌ی سازمان ملل متحد درحالی اعلام شده است که رییس سازمان صحی جهان روز گذشته در رشته‌تویتی از سقوط سیستم صحی افغانستان هشدار داده بود.

تدروس آدهانوم گفته بود که سیستم صحی افغانستان با چالش‌های حاد، از جمله کمبود تجهیزات، دارو و پرسنل،‌ بودجه مورد نیاز برای ادامه‌ی برنامه صحتمندی و پرداخت معاش کارمندان صحی و فرار مغزها مواجه است و در صورت سقوط سیستم صحی، افراد زیادی در این کشور جان‌های‌شان را از دست خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала