نماینده روسیه در سازمان ملل: موضوع لغو تحریم ها از طالبان تا هنوز مطرح نیست

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
 نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید موضوع لغو تحریم های شورای امنیت از طالبان تا هنوز مورد بحث قرار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا ، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که موضوع لغو تحریم ها از گروه طالبان (ممنوع در روسیه) و حذف نام این گروه از لیست سیاه این سازمان تا کنون در شورای امنیت مورد بحث قرار نمی گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد امکان تدوین نقشه راه برای لغو تدریجی تحریم های سازمان ملل متحد از سوی طالبان بحث می کنند یا خیر گفت: "موضوع لغو تحریم های اعمال شده توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد."

کابلوف: موضوع لغو کامل تحریم ها علیه طالبان مطرح نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2019
کابلوف: موضوع لغو کامل تحریم ها علیه طالبان مطرح نیست

نماینده دائم گفت: " این کار نباید به صورت ناگهانی و شتابزده انجام شود. برای لغو تحریم ها ازاین گروه نیاز داریم تا نظارت دقیق از پیشرفت وضعیت در افغانستان صورت گیرد".

وی تأکید کرد که عملاً همه اعضای شورای امنیت و نه تنها "پنج" عضو دائم آن ، بارها در طول سخنرانی های خود در باره موضوع افغانستان در مورد یکرویکرد محتاطانه نسبت به مقامات جدید این کشور صحبت نموده اند

نماینده دائم روسیه افزود: "بحث در کمیته تحریم شورای امنیت در مورد قطعه نامه 1988  هنوز انجام نشده است.".

به گفته نبنزیا ،در حال حاضر چگونگی ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان یک مشکل فوری است که باید هرچه زودتر حل شود.

گروه طالبان در ماه اسد سال جاری توانست به سرعت تمامی ولایت های افغانستان را تصرف کند. نیروهای این گروه همزمان با فرار محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری وقت افغانستان در 24 اسد وارد کابل شدند.

پیشتر خبر داده شد که گروه طالبان، سهیل شاهین را به عنوان نماینده خود در سازمان ملل معرفی کرده و طی نامه‌ای به دبیر کل این نهاد بین‌المللی درخواست کرد که به وزیر خارجه طالبان امکان سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل داده شود.

به رغم این که بیش از یک‌ماه از استقرار حکومت طالبان بر افغانستان می‌گذارد٬ هنوز هیچ کشوری این حکومت را به رسمیت نشناخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала