واکنش سازمان ملل به درخواست طالبان برای حضور در شورای امنیت

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، معرفی سفیر جدید از سوی طالبان به عنوان نماینده افغانستان در شورای امنیت را تأیید نموده می‌گوید امکان سخنرانی وزیر خارجه طالبان در مجمع عمومی سازمان ملل با تردید مواجه است.

 به گزارش اسپوتنیک، فرحان حق، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل می‌گوید کمیته اعتباربخشی این سازمان که شامل 9 عضو دایمی این نهاد است، باید تصمیم بگیرد که چه کسی نماینده افغانستان در سازمان ملل باشد، دیپلمات منصوب از سوی دولت قبلی یا نماینده تحریک طالبان.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
نامه طالبان به مجمع عمومی سازمان ملل: "سفیر جدید می‌فرستیم"

این در حالی است که پیشتر خبر داده شد که گروه طالبان، سهیل شاهین را به عنوان نماینده خود در سازمان ملل معرفی کرده و طی نامه‌ای به دبیر کل این نهاد بین‌المللی درخواست کرد که به وزیر خارجه طالبان امکان سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل داده شود.

امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان روز دوشنبه نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل ارسال کرده است. متقی از گوترش درخواست سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل کرده است.

«فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ارسال این نامه توسط طالبان را تایید کرده است. این حرکت باعث رویارویی با «غلام اسحاق‌زی» نماینده دولت سرنگون شده افغانستان در نیویورک خواهد شد که ماه پیش طالبان برکناری وی از این سمت را اعلام کرد.

فرحان حق گفت که درخواست‌ها برای کرسی افغانستان در سازمان ملل به کمیته 9 عضوی اعتبارنامه که شامل آمریکا، چین و روسیه می‌شود، ارسال شده است. احتمال نمی‌رود که این کمیته پیش از دوشنبه آینده که پایان نشست مجمع عمومی سازمان ملل بوده، نشستی داشته باشد و بنابراین امکان سخنرانی وزیر خارجه طالبان در مجمع عمومی سازمان ملل با تردید مواجه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала