تاجیکستان: جامعه جهانی به "جنایات" طالبان در پنجشیر بیشتر توجه کنند

© Sputnik / StringerБойцы фронта национального сопротивления в Панджшере
Бойцы фронта национального сопротивления в Панджшере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه تاجیکستان در یک گردهمایی ویژه با موضوع افغانستان، در نیویورک از جامعه جهانی خواست تا به اقدامات نظامی و جنایات طالبان علیه مردم غیر نظامی در پنجشیر بیشتر توجه کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، سراج الدین مهرالدین، ​​وزیر امور خارجه تاجیکستان، در سخنرانی خود در یک گردهمایی گفتگوی سطح بالا  که در خصوص تأمین امنیت مردم افغانستان در نیویورک برگزار شده است، از  جامعه بین المللی خواست تا به جنایات طالبان (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) در ولایت پنجشیر، بیشتر توجه کنند

وزیر امور خارجه تاجیکستان در سخنرانی خود توجه ویژه ای  به وضعیت مردم ولایت پنجشیر مبذول داشت، جایی که طالبان نه تنها مرتکب جنایت می‌شوند ، بلکه مردم غیرنظامی را نیز شکنجه و اذیت می کنند.

ریگستانی: مقاومت زنده است و طالبان جنایت‌کار بر سرزمین آزادگان پنجشیر مسلط نخواهد شد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2021
ریگستانی: مقاومت زنده است و طالبان جنایت‌کار بر سرزمین آزادگان پنجشیر مسلط نخواهد شد + ویدیو

وزارت خارجه تاجیکستان اعلام کرد:" وزیر امور خارجه این کشور از سازمان های بین المللی و کشورهای تأثیرگذار خواسته است تا برای در بازکردن جاده ها جهت ارائه کمک های بشردوستانه به ساکنان پنجشیر و دیگر مناطق افغانستان کمک نموده و آزار و اذیت مردم مردم پنجشیر و مناطق همجوار آن  را از سوی طالبان در اسرع وقت متوقف کنند."

 خاطرنشان می شود که مهرالدین در سخنرانی خود، با توضیح موقعیت تاجیکستان در مورد وضعیت افغانستان ، ضرورت ارائه کمک های بشردوستانه فوری به مردم افغانستان و تأمین حق تحصیل زنان و دختران و همچنین ایجاد دولت فراگیر با مشارکت نمایندگان همه اقوام به ویژه تاجیک ها کهه به گفته وی "46 درصد" از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، تأکید کرد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در این نشست خاطرنشان کرد که برای حل فوری مشکلات سیاسی و امنیتی در افغانستان باید یک دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و اقلیت‌های ملی این کشور برپا شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تاجیکستان هیچ دولتی را که بدون همه پرسی و مشارکت نمایندگان همه اقوام تشکیل شود، به رسمیت نخواهد شناخت.

این در حالی است که طالبان بارها اعلام کرده که به دنبال تشکیل دولت فراگیر بوده و شرط جامعه جهانی برای پذیرش این گروه نیز تشکیل دولت فراگیر و رعایت حقوق بشر بخصوص حقوق زنان عنوان شده است. اما تا هنور هیچ یک از وعده های طالبان عملی نشده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала