رسانه: نشست «سارک» به دلیل اصرار پاکستان برای حضور طالبان در آن لغو شد

© AFP 2023 / NARENDRA SHRESTHA / POOL رسانه: نشست «سارک» به دلیل اصرار پاکستان برای حضور طالبان در آن لغو شد
رسانه: نشست «سارک» به دلیل اصرار پاکستان برای حضور طالبان در آن لغو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
یک رسانه هندی گزارش داده است که نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا (SAARC) که قرار بود تا سه روز دیگر در شهر نیویارک برگزار شود، به دلیل اصرار پاکستان برای اشتراک طالبان در این نشست، لغو شد.

به گزارش  اسپوتنیک، روزنامه «ایندیا تودی» گزارش داده که این نشست پس از آن لغو شده که اکثر کشورهای عضو این سازمان درخواست پاکستان مبنی بر حضور طالبان به نمایندگی از افغانستان در این نشست را نپذیرفتند.

بامیان؛ پایتخت فرهنگی کشورهای سارک در یک نگاه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
بامیان؛ پایتخت فرهنگی کشورهای سارک در یک نگاه (البوم عکس)

بر بنیاد این گزارش، پاکستان اصرار دارد که به حکومت طالبان اجازه داده‌شود تا نماینده خود را در نشست امسال این سازمان بفرستد و از افغانستان نمایندگی کند.

این نشست قرار بود به تاریخ 25 سپتامبر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک برگزار شود. وزارت خارجه نیپال اکنون اعلام کرده که برگزاری این نشست به دلیل عدم توافق همه کشورهای عضو با درخواست پاکستان لغو شده‌است.

منابع به روزنامه ایندیا تودی گفته‌اند که اکثر کشورهای عضو این سازمان درخواست پاکستان برای اشتراک طالبان در این نشست را نپذیرفتند. به گفته این منابع، پاکستان همچنین اصرار داشت که در این نشست هیچ نماینده‌ای، به هیچ وجه از دولت اشرف‌غنی حضور نداشته‌باشد.

سارک یک سازمان سیاسی و اقتصادی متشکل از هشت کشور جنوب آسیا است. افغانستان در سال 2007 و در چهاردهمین نشست سالانه این سازمان عضویت این سازمان را به دست آورد.

هدف از تشکیل این اتحادیه، افزایش همکاری‌های متقابل میان کشورهای عضو می‌باشد. مقر دایمی سارک، در کاتماندو پایتخت کشور نیپال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала