طالبان: حقوق مساوی برای زنان و مردان را درآموزش تضمین می کنیم

© @https://twitter.com طالبان: حقوق مساوی برای زنان و مردان را درآموزش تضمین می کنیم
 طالبان: حقوق مساوی برای زنان و مردان را درآموزش تضمین می کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
طالبان وعده می دهند که حقوق مساوی در آموزش را برای زنان و مردان افغانستان تضمین می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، زنان با مردان در افغانستان در برنامه های آموزشی مشابه تحصیل خواهند کرد. این مطلب را ذبیح الله مجاهد، رئیس کمیسیون فرهنگ (وزیر فرهنگ در دولت موقت طالبان)، طی یک مصاحبه به روزنامه کوریره دلا سرا، روز چهارشنبه بیا ن داشته است.

مجاهد: داعش هیچ تهدیدی برای افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
مجاهد: داعش هیچ تهدیدی برای افغانستان نیست

این در مصاحبه ای که روز چهارشنبه با روزنامه کوریره دلا سرا توسط  ذبیح الله مجاهد، نماینده گروه طالبان و رئیس کمیسیون فرهنگ (وزیر فرهنگ در دولت موقت طالبان) منتشر شد ، اعلام شد.

وی گفت: "ما شرایطی را برای تحصیل زنان آماده می کنیم. زنان موضوعات مشابه مردان: ریاضیات، کیمیا، تاریخ، زیست شناسی  را مطالعه خواهند کرد و هیچ برنامه جداگانه ای بسته به جنسیت وجود نخواهد داشت. وی افزود مدارک تحصیلی در جهان شناخته خواهد شد."

گفتنی است که در اوایل ماه آگست، طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه آگکست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان هایی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 اگست، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان بخشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала