طالبان: سه عضو گروه داعش را در ننگرهار کشتیم

© Sputnik / Stringerطالبان: سه عضو گروه داعش را در ننگرهار کشتیم
طالبان: سه عضو گروه داعش را در ننگرهار کشتیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
عضو شوید
گروه تحریک طالبان ادعا کرده اند که در ولایت ننگرهار سه تن از اعضای گروه تروریستی داعش را ازبین برده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، مسئولان امنیتی امارت اسلامی (تحریک طالبان) در ولایت ننگرهار اعلام کرده اند که سه عضو گروه داعش ازبین برده اند.

به گفته این مسئولان، اعضای گروه داعش در ساحه آخندزاده شهر جلال آباد کشته شده اند.

پیش از این گروه داعش، مسوولیت انفجارهای پسین در برابر طالبان در شهر جلال‌آباد را برعهده گرفته است. سایت اعماق وابسته به داعش مدعی شده است که در این حملات حدود 35 عضو طالبان کشته شده‌اند.

سخنگوی طالبان: توانایی مهار داعش را داریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
سخنگوی طالبان: توانایی مهار داعش را داریم

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، حمله داعش بر موتر های طالبان در ننگرهار را «ناجوانمردانه»، «آشوب‌طلبانه» و «بی‌هدف» خواند و تأکید کرد که این انفجارها آخرین حملات گروه داعش در افغانستان خواهد بود.

سخنگوی طالبان گفت که داعش مانند سوریه و عراق در افغانستان حضور ندارد؛ اما ممکن است شماری از شهروندان افغانستان «فکر» و «ایدئولوژی» داعش را پذیرفته باشند.

به گفته او، تلاش برای جلوگیری از فعالیت داعش جریان دارد و این گروه حمایت مردمی ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند تهدید یا خطر ایجاد کند.

داعش پس از اعلام موجودیت خود در افغانستان، ننگرهار را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. نیروهای امریکایی در آخرین مورد، حمله‌ هوایی را در ننگرهار اجرا و اعلام کردند که طراح حمله انتحاری مرگبار گروه داعش در فرودگاه کابل را کشته‌اند. این حمله در جریان عملیات تخلیه کابل که از سوی آمریکا مدیریت می‌شد، انجام شد و در اثر آن نزدیک به 200 تن، از جمله 13 نظامی امریکایی کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала