مشکلات دامنگیر افغانستان؛ کمبود ادویه هم اضافه شد

© Sputnik / Ramil Sitdikovمشکلات دامنگیر افغانستان؛ کمبود ادویه هم اضافه شد
مشکلات دامنگیر افغانستان؛ کمبود ادویه هم اضافه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
عضو شوید
پس از به قدرت رسیدن طالبان، افغانستان اکنون با کمبود ادویه نیز مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هرات تایمز، فعالیت محدود بانک ها و اختلال در گذرگاه های سرحدی باعث شده است که اکنون این کشور با کمبود ادویه مواجه شود.

کشورهایکه افغانستان ادویه خریداری می‌کنند پاکستان، هند، بنگله دیش، ایران و ترکیه است.

گروه پنج: کمک‌های بشردوستانه را به افغانستان ادامه یابد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
گروه پنج: کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه یابد

اما پس از تسلط مجدد طالبان در افغانستان، فعالیت گذرگاه های مرزی با اختلال مواجه شد و روند معمولی آن تا حال از سر گرفته نشده است.

درعین حال گفته شده است که عمده‌فروشی های دوا در افغانستان بخاطر بسته و محدود بودن بانک ها نمی‌توانند پول خود را به درستی و سر وقت برای خرید دوا بپردازند.

روح الله الکوزی،‌ رییس GPS فارمسی،‌ به خبرگزاری رویترز گفته است که پس از تسلط طالبان، داد و ستد انتقال پول در سطح بین المللی مسدود شده؛ بانک های افغانستان مسدود شده و انتقال پول برای شرکت های تولید ادویه صورت نمی گیرد.

افغانستان در حال حاضر با فقر مزمن و خشکسالی مواجه است، اما وضعیت با روی کار آمدن طالبان در ماه گذشته و توقف کمک‌های انسانی و خروج ده‌ها هزار تن به ویژه نیروهای دولتی و نیروهای امدادی و لنگ ماندن بیشتر فعالیت اقتصادی، بدتر شده است.

با این حال سخنگوی صندوق بین‌المللی پول از آمادگی برای همکاری با جامعه جهانی برای اجرای اقدامات فوری به منظور متوقف کردن بحران انسانی قریب‌الوقوع خبر داد.

او گفت: صندوق بین‌المللی پول عمیقا نگران شرایط اقتصادی دشوار در افغانستان و وضعیت انسانی در افغانستان است. ما گفته‌ایم که تمرکز فوری قطعا باید روی وضعیت انسانی، کمک به مردم افغانستان و اجازه به نقل و انتقالات در مقیاس کوچک و ارائه حمایت به کشورهای میزبان آوارگان افغانستانی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала