آمریکا: برای مقابله با تروریسم در افغانستان نیاز به هماهنگی با طالبان نداریم

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airЗдание Пентагона в городском округе США Арлингтон
Здание Пентагона в городском округе США Арлингтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون می‌گوید برای انجام عملیات مقابله با تروریسم در افغانستان، آمریکا مجوزهای لازم را دارد و هیچ نیازی به هماهنگی با طالبان نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری گفت: می‌توانم بگویم ما تمامی مجوزهای لازم را برای اجرای عملیات برای مقابله با تروریسم داریم و به تمامی توانایی‌های خود اطمینان داریم.

وی افزود: بدون صحبت در مورد جزئیات حمله هوایی، باید بگویم در حال حاضر هیچ نیازی برای هماهنگی حریم هوایی با طالبان وجود ندارد و فکر هم نمی‌کنیم هرگونه عملیات مقابله با تروریسم در آینده منوط به چنین هماهنگی‌ باشد.

سخنگوی پنتاگون همچنین خبر داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا راهی یکی از پایگاه‌های‌ نظامی میزبان افراد خارج شده از افغانستان خواهد شد.

جان کربی گفت: دوشنبه وزیر دفاع آمریکا راهی پایگاه نظامی مک‌گوایر در نیوجرسی می‌شود تا از تاسیسات و نحوه بررسی عملیات وزارت امنیت داخلی برای شهروندان افغانستانی خارج شده بازدید کند.

طالبان: برای مبارزه با تروزیسم نیاز به کمک خارجی نداریم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
طالبان: برای مبارزه با تروریسم نیاز به کمک خارجی نداریم

پایگاه مک‌گوایر یکی از هشت پایگاه نظامی است که میزبانی افغانستانی‌های خارج شده را برعهده دارد.

کربی گفت: من فکر می کنم او این فرصت را خواهد داشت تا با افغانهایی که هم اکنون درگیر این فرآیند پردازش هستند صحبت داشته باشد.

همچنین سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظرهای اخیر مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره روابط با روسیه اظهار کرد، هماهنگی میان سربازان روسی و آمریکایی به "تعارض زدایی" در سوریه به عنوان "یک موضوع مربوط به قانون و سیاست" به دلیل شرایط اوکراین است.

مارک میلی پیش از آن بیان داشته بود، که واشنگتن باید به بررسی امکان گسترش ارتباطات نظامی با روسیه از جمله به صورت بالقوه اجازه به حضور ناظران در رزمایشهای نظامی بپردازد.

کربی در این کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت: ارتباطات ما با همتایان نظامی روسی خود تنها محدود به 12 مود تعاملی است که ریسک محاسبه غلط را کاهش می‌دهند یا از عملیاتهای نظامی تعارض زدایی می‌کنند؛ به عنوان مثال در قبال سوریه ائتلاف تحت رهبری آمریکا کانالهای تعارض زدایی زمینی و هوایی با ارتش روسیه را حفظ می‌کند و چنین بحثهایی در سطح رهبران ارشد صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала