ترکیه در میدان هوایی کابل حضور ندارد

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2021
عضو شوید
ادوغان: با طالبان توافق نشده و نیروهای ترکیه در میدان هوایی کابل وجود ندارد.

به گزاش اسپوتنیک، کانال تلویزون CBS خبر داده است که اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشته است که نمایندگان ترکیه در میدان هوایی کابل حضور ندارد.

وی گفت: "تا فعلاً موضوع بحث که باید در موردش توافق صورت بگیرد، مشخص نیست. صحبت در این مورد بی مفهوم است و به همین علت ما در میدان هوایی کابل نیستیم.  

رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
تقاضآ عاجل طالبان از ترکیه

وی افزود: "دولت فعلی افغانستان فراگیر نیست، جناح های مختلف در حکومت مؤقتی جدید نیست. تا وقتی که این مساله حل نشود، ما در افغانستان حضور نخواهیم داشت".

به گفته اردوغان، ترکیه قبل از دستیابی به هرگونه توافق با طالبان، انتظار یک دولت فراگیرتر در این کشور را دارد. اردوغان گفت: "این مساله به طور کامل به توافقات احتمالی بستگی دارد ، زیرا اگر بتوانیم به تفاهم متقابل برسیم  اگر بتوانیم انتظار برخی گام های ملموس  گام های مثبت را داشته باشیم، می توانیم کاری انجام دهیم." "فعلاً ، در افغانستان دولت فراگیر و شامل همه جناح های مختلف نیست. تا زمانی که چنین باشد ، ما در افغانستان حضور نخواهیم داشت. اما اگر دولت فراگیرتر باشد، ما به عنوان ترکیه ، .می توانیم در بازسازی میدان هوایی کابل سهم بگیریم"". 

قبلاً، انقره بارها ابراز تمایل کرده است که در صورت ایجاد شرایط مناسب، مسئولیت تامین و فعالیت میدان هوایی کابل را در آینده ادامه دهد.

به اساس گزارشات اخیر، طالبان قطر و ترکیه را کشورهایی می دانند که می توانند از لحاظ تخنیکی میدان هوایی کابل را اداره کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала