اردوغان دلیل عدم کمک به طالبان را توضیح داد

© REUTERS / Presidential Press Office / Murat Cetinmuhurdar اردوغان دلیل عدم کمک به طالبان را توضیح داد
اردوغان دلیل عدم کمک به طالبان را توضیح داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
رییس جمهور ترکیه می‌گوید که که دولت طالبان فراگیر نیست و جناح‌های دیگر در این کشور را دربرنمی‌گیرد و این مسأله بر حضور ترکیه در افغانستان تأثیر می‌گذارد.

 به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه  روز گذشته در صحبت با شبکه تلویزیونی CBS بر اهمیت یک دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده و گفته که تشکیل دولت همه‌شمول در این کشور در دست‌یابی به توافق در مورد عملیات فرودگاه در کابل بسیار مهم است.

اردوغان هم‌چنان به این شبکه تلویزیونی  گفته است: «دولت در افغانستان فراگیر نیست، همه جناح‌های مختلف را دربرنمی‌گیرد. تا زمان تشکیل دولت فراگیر، ما در افغانستان حضور نخواهیم داشت.»

اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
اردوغان خواهان همکاری امریکا، روسیه و ایران در مساله سوریه شد

بر اساس  گزارش، اردوغان در مصاحبه‌اش هم‌چنان گفته که تشکیل دولت فراگیر در افغانستان برای معامله با طالبان بر سر تأمین امنیت میدان هوایی کابل بسیار مهم است.

در همین حال، رییس جمهور ترکیه افزوده است، او انتظار دارد که زنان در افغانستان در تمام جنبه‌های زنده‌گی اجتماعی به گونه فعال مشارکت داشته باشند.

این اظهارات از سوی رییس جمهور ترکیه در حالی مطرح می‌شود که قرار بود پس از خروج نیروهای ناتو و امریکایی از افغانستان، این کشور به همکاری قطر، مسوولیت تأمین امنیت میدان هوایی کابل را برعهده بگیرد.

در حال حاضر پروازهای داخلی و خارجی از میدان هوایی کابل آغاز شده است و تاکنون هواپیماهای خطوط هوایی ایران، پاکستان، قطر و برخی از کشورها رفت‌وآمد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала